Poznávání konvencí tištěných textů dítětem předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Huspeninová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48065
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního typu zabývající se poznáváním konvencí tištěných textů dítětem předškolního věku. Cílem je vytvořit a ověřit sadu edukačních aktivit, které mohou dále vést k vytvoření projektu spojeného s tištěnými texty a podpořit u dětí chuť pracovat s literaturou. Teoretická část sumarizuje východiska o čtenářské gramotnosti a čtenářské pregramotnosti, charakteristikách psané řeči pro děti předškolního věku a vhodných literárních textech do mateřské školy. Praktická část se věnuje sadě edukačních aktivit a jejich ověření v mateřské škole. Následovala evaluace a doporučení pro praxi do mateřských škol. |
|
dc.format |
51 s. (69 532) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
literární gramotnost
|
cs |
dc.subject |
koncept tištěného textu
|
cs |
dc.subject |
knižní konvence
|
cs |
dc.subject |
psaná řeč
|
cs |
dc.subject |
literární texty
|
cs |
dc.subject |
reading literacy
|
en |
dc.subject |
reading pre-literacy
|
en |
dc.subject |
literary literacy
|
en |
dc.subject |
concept of printed text
|
en |
dc.subject |
book conventions
|
en |
dc.subject |
written speech
|
en |
dc.subject |
literary texts
|
en |
dc.title |
Poznávání konvencí tištěných textů dítětem předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Discovering the conventions of printed texts by a preschool child |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis of the applicational type deals with the recognition of the conventions of printed texts by a preschool age child. The aim is to create and verify a set of educational activities that can further lead to the creation of a project related to printed texts and support children's desire to work with literature. The theoretical part sums up the starting points of reading literacy, reading pre-literacy, characteristics of written language for preschool children and appropriate literacy texts for kindergartens. The practical part deals with a set of educational activities and their verification in kindergarten. It was followed by evaluations and recommendations for practice into kindergartens. Keywords: reading literacy, reading pre-literacy, literary literacy, concept of printed text, book conventions, written speech, literary texts |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54595
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account