Prostorová tvorba a její význam pro děti předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Dabergerová, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48071
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má aplikační charakter a zaměřuje se na prostorové vyjádření dětí předškolního věku. Cílem práce je objasnit přínos prostorové tvorby,navrhnout výtvarný projekt s prvky prostorové tvorby a následně jej ověřit v mateřské škole. V teoretické části sumarizuji poznatky o výtvarném projevu dítěte a tvořivosti, dále o rozvoji prostorové orientace a prostorovém vnímání, prostorové tvorbě a jejich technikách. V neposlední řadě se zaměřuje na pohled kurikula předškolního vzdělávání v souvislosti s prostorovou tvorbou. V praktické části je představen výtvarný projekt, jehož záměrem bylo představení prostorové tvorby dětem pomocí postupného přechodu z roviny do prostoru. Projekt byl ověřen v praxi a následně evaluován. V závěru práce je zpracováno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výtvarný projekt
|
cs |
dc.subject |
výtvarný projev
|
cs |
dc.subject |
prostorová instalace
|
cs |
dc.subject |
prostorová inteligence
|
cs |
dc.subject |
prostorová orientace
|
cs |
dc.subject |
prostorová tvorba
|
cs |
dc.subject |
prostorové cítění
|
cs |
dc.subject |
art project
|
en |
dc.subject |
artistic expression
|
en |
dc.subject |
spatial creation
|
en |
dc.subject |
spatial installation
|
en |
dc.subject |
spatial intelligence
|
en |
dc.subject |
spatial orientation
|
en |
dc.subject |
spatial perception
|
en |
dc.title |
Prostorová tvorba a její význam pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Spatial art and its importance for preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Stadlerová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has an application character and focuses on spatial expression of preschool children. The aim of the thesis is to clarify the contribution of spatial creation to design an art project with spatial creation and apply it in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge of children´s artistic expression and creativity, as well as the development of spatial orientation and spatial perception, spatial creation and their techniques. Last but not least, this thesis focuses on the curiculum for preschool education in relation to spatial creation. In the practical part is presented an art project, whose intetion was to introduce spatial creation to children through the gradual transition from flat to 3D space. The project was verified in practise and subsequently evaluated. At the end of the bachelor thesis is a recommendation of project for practise. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54602
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account