Rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Bognerová, Denisa
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48076
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá rozvíjením intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole. Teoretická část vymezuje pojem nadání a blíže popisuje dítě s projevy intelektového nadání. Předkládá sociální prostředí, mateřskou školu a rodinu jako důležitý faktor ovlivňující vývoj dítěte s projevy intelektového nadání. Dále prezentuje možnosti rozvíjení intelektového potenciálu v mateřské škole i rodině. Empirická část práce má za cíl popsat možnosti rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání uplatňované v mateřských školách. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru a zaměřuje se na učitelky mateřských škol. Sběr dat proběhl pomocí interview s učitelkami mateřských škol i rodiči a analýzy zpráv z psychologického vyšetření dětí. Výzkumná zjištění byla interpretována pomocí kostry analytického příběhu.
dc.format 70 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject nadání cs
dc.subject intelektový potenciál cs
dc.subject inteligence cs
dc.subject giftedness en
dc.subject intellectual potential en
dc.subject intelligence en
dc.title Rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole
dc.title.alternative Developing the intellectual potential of gifted children in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukšík, Ivan
dc.date.accepted 2020-08-24
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with developing of the intellectual potential of children with manifestations of giftedness in kindergarten. The theoretical part defines the notion of giftedness and describes a child with manifestations of intellectual giftedness. It presents the social environment, kindergarten and family as an important factor affecting the development of a child with intellectual giftedness. It also presents possibilities of developing intellectual potential in kindergarten and family environment. The aim of the empirical part of this thesis is to describe the possibilities of developing of the intellectual potential of children with manifestations of giftedness applied in kindergartens. This research has qualitative character and focuses on kindergarten teachers. Data were collected by interviewing kindergarten teachers, parents and analysis of psychological examination reports of children. The research findings were interpreted using the structure of the analytical story.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54607
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
bognerová_2020_dp.pdf 6.141Mb PDF View/Open None
bognerová_2020_op.docx 16.78Kb Unknown View/Open None
bognerová_2020_vp.pdf 215.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account