Rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Bognerová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48076
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozvíjením intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole. Teoretická část vymezuje pojem nadání a blíže popisuje dítě s projevy intelektového nadání. Předkládá sociální prostředí, mateřskou školu a rodinu jako důležitý faktor ovlivňující vývoj dítěte s projevy intelektového nadání. Dále prezentuje možnosti rozvíjení intelektového potenciálu v mateřské škole i rodině. Empirická část práce má za cíl popsat možnosti rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání uplatňované v mateřských školách. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru a zaměřuje se na učitelky mateřských škol. Sběr dat proběhl pomocí interview s učitelkami mateřských škol i rodiči a analýzy zpráv z psychologického vyšetření dětí. Výzkumná zjištění byla interpretována pomocí kostry analytického příběhu. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
intelektový potenciál
|
cs |
dc.subject |
inteligence
|
cs |
dc.subject |
giftedness
|
en |
dc.subject |
intellectual potential
|
en |
dc.subject |
intelligence
|
en |
dc.title |
Rozvíjení intelektového potenciálu dětí s projevy nadání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Developing the intellectual potential of gifted children in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukšík, Ivan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with developing of the intellectual potential of children with manifestations of giftedness in kindergarten. The theoretical part defines the notion of giftedness and describes a child with manifestations of intellectual giftedness. It presents the social environment, kindergarten and family as an important factor affecting the development of a child with intellectual giftedness. It also presents possibilities of developing intellectual potential in kindergarten and family environment. The aim of the empirical part of this thesis is to describe the possibilities of developing of the intellectual potential of children with manifestations of giftedness applied in kindergartens. This research has qualitative character and focuses on kindergarten teachers. Data were collected by interviewing kindergarten teachers, parents and analysis of psychological examination reports of children. The research findings were interpreted using the structure of the analytical story. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54607
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account