[NEOBHÁJENO] Rozvojové potřeby dětí. Pohled učitelek mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48082
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce jsou "Rozvojové potřeby dětí. Pohled učitelek mateřské ško-ly". Práce je teoreticko-empirického charakteru. Týká se profesního přesvědčení učitelek. Teo-retická část se zaměřuje na celkový rozvoj dítěte předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na odhalování výsledků kvantitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníku pro učitelky mateřských škol. Cílem výzkumu bylo zjis-tit, jak učitelky hodnotí důležitost rozvoje dítěte v daných oblastech. Zjištěná data byla su-marizována, vyhodnocena a interpretována. Zjištění profesních zkušeností je ovlivněno indi-viduální zkušeností učitelek. |
|
dc.format |
62 s. (86 111 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přesvědčení učitele
|
cs |
dc.subject |
rozvojová potřeba
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
teacher beliefs
|
en |
dc.subject |
development need
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Rozvojové potřeby dětí. Pohled učitelek mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Developmental needs of children. The Perspective of preschool teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Deutscherová, Beáta |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
Subject of thic bachelor thesis is "Developmental needs of children. The Perspective of preschool teachers." The thesis has theoretically-empirical character. It refers to teacher beliefs. Theoretical part is focused on overal development of a child in preschool age. Practical part of the bachelor thesis is focused on revealing results of quantitatively-oriented research, which was realized through a questionnaire destined for teachers in kindergartens. The purpose of the research was to find out how teachers rate the importance of development of a child in given spheres. Collected datas were summarized, evaluated and interpreted. Results are affected by individual experiences of teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54614
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2020-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account