Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vojtěšková, Gabriela
|
|
dc.contributor.author |
Horáková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48087
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je kvalita vzájemné spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga v současné mateřské škole. Vymezuje možnosti přístupů k dětem při vzdělávání v mateřské škole, přičemž se zaměřuje zejména na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autorka popisuje práva a povinnosti učitele a asistenta pedagoga v mateřské škole. Stěžejní část bakalářské práce je věnována reciproční komunikaci, působení a vztahům mezi těmito pracovními pozicemi v rámci mateřské školy. Výzkumným nástrojem kvantitativního šetření je zvolen dotazník, výzkumný soubor tvoří učitelé a asistenti pedagoga v mateřské škole. |
|
dc.format |
78 s. (144 296 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
učitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
child with special educational needs
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.title |
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Cooperation the teacher with the asistent of the pedagog in nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pokrivčáková, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of this bachelor work is to find out the quality of the cooperation between the teacher and the teaching assistant in a kindergarten of today. The work defines the possibilities of approaches to children educated in the kindergarten and at the same time it focuses on children with special educational needs. The author of this work describes the rights and duties of the teacher and his/her assistant in the kindergarten. The key part of the work is dedicated to the reciprocal communication, action and relationships between these two working positions within the kindergarten. As a research tool for a quantitative survey, a questionnaire was chosen that was administered to teachers and teaching assistants in the kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54619
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account