Učitel a učitelka v interakci s dětmi v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel a učitelka v interakci s dětmi v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Chmelová, Nikola
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:35Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:35Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48089
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru a zaměřuje se na rozdíly v interakci s dětmi předškolního věku mezi učitelkou-ženou a učitelem-mužem. Teoretická část stručně objasňuje problematiku feminizace školství včetně jejího dopadu na dítě. Stěžejní část je věnována interakci učitel - dítě v mateřské škole, kde jsou i mimo jiné uvedeny činnosti, které učitel v interakci s dětmi vykonává. Praktická část je založena na empirickém výzkumu, jehož cílem je popsat specifika učitele-muže v interakci s dětmi předškolního věku. Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol, které pracovaly či pracují s učitelem v jedné třídě. Informace jsou od učitelek získány prostřednictvím metody polostrukturovaného interview.
dc.format 65 s. (104 840 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject feminizace cs
dc.subject pedagogická interakce cs
dc.subject interakční styl učitele cs
dc.subject gender en
dc.subject feminization en
dc.subject pedagogical interaction en
dc.subject teacher interaction style en
dc.title Učitel a učitelka v interakci s dětmi v mateřské škole
dc.title.alternative Male and female teacher in interaction with children in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Klapko, Dušan
dc.date.accepted 2020-08-25
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has theoretical-empirical character and focuses on different interactions with preschool children between female teacher and male teacher. The theoretical part briefly explains the issue of feminization of teaching and its impact on preschool children. The main part analyzes interaction between teacher and children in kindergarten, including activities used by a teacher as a part of interaction with them. The practical part is based on an empirical research. Its goal is to describe specifics of interaction between male teacher and preschool children. The research group is made up of kindergarten female teacher who worked or still work with a male teacher in the same class. The information is acquired via semi-structured interview method.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54621
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
chmelová_2020_dp.pdf 2.492Mb PDF View/Open None
chmelová_2020_op.doc 55.5Kb Unknown View/Open None
chmelová_2020_vp.pdf 211.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account