Učitel a učitelka v interakci s dětmi v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Chmelová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48089
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru a zaměřuje se na rozdíly v interakci s dětmi předškolního věku mezi učitelkou-ženou a učitelem-mužem. Teoretická část stručně objasňuje problematiku feminizace školství včetně jejího dopadu na dítě. Stěžejní část je věnována interakci učitel - dítě v mateřské škole, kde jsou i mimo jiné uvedeny činnosti, které učitel v interakci s dětmi vykonává. Praktická část je založena na empirickém výzkumu, jehož cílem je popsat specifika učitele-muže v interakci s dětmi předškolního věku. Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol, které pracovaly či pracují s učitelem v jedné třídě. Informace jsou od učitelek získány prostřednictvím metody polostrukturovaného interview. |
|
dc.format |
65 s. (104 840 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
feminizace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická interakce
|
cs |
dc.subject |
interakční styl učitele
|
cs |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
feminization
|
en |
dc.subject |
pedagogical interaction
|
en |
dc.subject |
teacher interaction style
|
en |
dc.title |
Učitel a učitelka v interakci s dětmi v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Male and female teacher in interaction with children in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapko, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has theoretical-empirical character and focuses on different interactions with preschool children between female teacher and male teacher. The theoretical part briefly explains the issue of feminization of teaching and its impact on preschool children. The main part analyzes interaction between teacher and children in kindergarten, including activities used by a teacher as a part of interaction with them. The practical part is based on an empirical research. Its goal is to describe specifics of interaction between male teacher and preschool children. The research group is made up of kindergarten female teacher who worked or still work with a male teacher in the same class. The information is acquired via semi-structured interview method. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54621
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account