Využití pokusů v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití pokusů v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Gottfried, Lucie
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:37Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:37Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48137
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na využití přírodovědných pokusů v prostředí mateřské školy. Cílem autorky je sumarizovat teoretické koncepty o možnosti zkvalitnění badatelsky orientovaného vzdělávání prostřednictvím přírodovědných pokusů. V souladu s těmito poznatky představuje sadu přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku, kterou vytvořila, zrealizovala a ověřila ve vybrané mateřské škole. V závěru práce autorka celou sadu evaluovala a na základě toho zpracovala doporučení pro praxi mateřských škol. Zjistila, že mnohé pokusy je možné realizovat v prostředí mateřské školy. Nutnou podmínkou jejich využití je hledání adekvátních pedagogických strategií učitelem mateřské školy.
dc.format 154 s. (236 579 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject badatelské aktivity cs
dc.subject záhada v přírodovědném vzdělávání cs
dc.subject přírodovědný pokus cs
dc.subject science education en
dc.subject inquiry-based science education en
dc.subject inquiry-based activities en
dc.subject mystery in science education en
dc.subject science experiment en
dc.title Využití pokusů v mateřské škole
dc.title.alternative Utilization Experiments in a Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Trávníčková, Petra
dc.date.accepted 2020-08-28
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is focused on the use of science experiments in kindergarten. The aim of the author is to summarize theoretical concepts about the possibility of improving research-oriented education through science experiments. In accordance with these findings, it represents a set of science experiments for preschool children, which the author created, implemented and verified in a selected kindergarten. At the end of the work, the author evaluated the whole set. On the basis of this evaluation recommendations for kindergarten practice were worked out. The author found that many experiments could be made in a kindergarten environment. However a necessary condition for their use is the search for appropriate pedagogical strategies by a kindergarten teacher.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54680
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
gottfried_2020_dp.pdf 14.50Mb PDF View/Open None
gottfried_2020_op.docx 18.01Kb Unknown View/Open None
gottfried_2020_vp.docx 18.34Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account