Hodnotová orientace adolescentů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Bařinková, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48253
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je hodnotová orientace adolescentů, středoškoláků ve věku 15 až 20 let. Práce je rozdělena dvě na sobě navazující části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje pojmy jako hodnota, hodnotová typologie, rodina, výchova a adolescence. Základem praktické části je standardizovaný dotazník PVQ (Portrait Value Questionnaire) profesora S. H. Schwarzte a také dotazník vlastní konstrukce, tímto získaná data jsou zpracována a prezentována jako výsledky. Cílem práce je zmapovat hodnotový systém u adolescentů ze tří typů středních škol, gymnázia, učiliště a střední odborné školy. |
|
dc.format |
103 s. (172 314 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
S. H. Schwartz
|
cs |
dc.subject |
PVQ
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
Value orientation
|
en |
dc.subject |
S. H. Schwartz
|
en |
dc.subject |
PVQ
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.title |
Hodnotová orientace adolescentů |
|
dc.title.alternative |
Value Orientation of Adolescents |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2020-08-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
Topic of the thesis is the value orientation of adolescents, secondary school students aged 15 to 20 years. The thesis is divided into two successive parts, theoretical and practical. The theoretical part defines terms such as value, value typology, family, education and adolescence. Basis of the practical part is a standardized questionnaire PVQ (Portrait Value Questionnaire) by Professor S. H. Schwarzte and also a questionnaire of the own construction, the data obtained are processed and presented as results. The aim of this thesis is to map the value system of adolescents from three types of secondary schools, grammar schools, vocational schools and specialized secondary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54834
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account