Očekávání studentů střední zdravotnické školy od budoucí profese

DSpace Repository

Language: English čeština 

Očekávání studentů střední zdravotnické školy od budoucí profese

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Dvořáková, Alena
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48258
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o profesi zdravotní sestry. Seznamuje se systémem vzdělávání v České republice v oboru zdravotnictví. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, které souvisejí s tématem i výzkumem diplomové práce. Vymezuje základní pojmy, popisuje atributy profese, současné kvalifikační vymezení. Vysvětluje problémy se stresem a syndromem vyhoření, kterým jsou při své práci právě zdravotní sestry ohroženy. Praktická část diplomové práce je tvořena kvantitativním výzkumem, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Hlavním cílem bylo zjistit a následně provést analýzu, co studenti střední zdravotnické školy od své budoucí profese očekávají, jestli chtějí ve studiu pokračovat a zda existují rozdíly v názorech mezi studenty jednotlivých ročníků. V závěru diplomové práce jsou shrnuty veškeré poznatky z výzkumu a možná doporučení pro praxi v rámci celoživotního vzdělávání a vyrovnávání se stresem.
dc.format 103 s. (22 076 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject zdravotní sestra cs
dc.subject pacient cs
dc.subject zdraví cs
dc.subject péče cs
dc.subject empatie cs
dc.subject stres cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject zdravotnictví cs
dc.subject zákony cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject nurse en
dc.subject patient en
dc.subject health en
dc.subject care en
dc.subject communication en
dc.subject empathy en
dc.subject stress en
dc.subject burnout en
dc.subject healthcare en
dc.subject laws en
dc.subject education en
dc.title Očekávání studentů střední zdravotnické školy od budoucí profese
dc.title.alternative Expectations of secondary medical school students of the future profession
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2020-08-19
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the profession of a nurse. It introduces the system of education in the Czech Republic in the field of health care. The theoretical part consists of three chapters, which are related to the topic and research of the thesis. Defines basic concepts, describes the attributes of the profession, the current qualification definition. It explains the problems with stress and burnout, which nurses are at risk of during their work. The practical part of the diploma thesis consists of quantitative research, which was carried out in the form of a questionnaire survey. The main goal was to find out and then analyze what high school medical students expect from their future profession, whether they want to continue their studies and whether there are differences of opinion between students of individual years of study. At the end of the diploma thesis are summarized all the findings from the research and possible recommendations for practice in lifelong learning and coping with stress.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54843
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
dvořáková_2020_dp.pdf 3.378Mb PDF View/Open None
dvořáková_2020_op.docx 18.19Kb Unknown View/Open None
dvořáková_2020_vp.docx 17.07Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account