Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Ficencová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48259
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je zjistit názory pedagogů v mateřských školách na připravenost zavádění inkluzivního vzdělávání v současném českém předškolním vzdělávání. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je řešena problematika inkluzivního vzdělávání a pojmů, které s inkluzí souvisí. Objasněn je také pojem integrace a jsou vymezeni aktéři inkluzivního vzdělávání a je zpracován také pojem mateřská škola. Praktická část a její obsah je soustředěn hlavně na zpracování dotazníků, které byly rozdány předškolním pedagogům všech mateřských škol ve Zlínském kraji. Budou zpracovány názory předškolních pedagogů na inkluzi a na jejich připravenost na zavádění inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Na konci práce lze najít shrnutí výsledků celého výzkumu a závěr, ve kterém jsou uvedena doporučení pro praxi, která z celého výzkumného šetření plynou. |
|
dc.format |
104 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
SVP
|
cs |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
special educational needs
|
en |
dc.subject |
SVP
|
en |
dc.title |
Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Inclusion in education from the perspective of nursery teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this diploma thesis is to find out the opinions of teachers in kindergartens on the readiness to introduce inclusive education in contemporary Czech preschool education. The work consists of theoretical and practical parts. The theoretical part addresses the issue of inclusive education and concepts related to inclusion. The concept of integration is also clarified and the actors of inclusive education are defined. I also work on the concept of kindergarten. The practical part and its content is mainly focused on elaboration of questionnaires, which were handed out to preschool teachers of all kindergartens in Zlín region. The opinions of preschool teachers on inclusion and their readiness to introduce inclusive education in kindergartens will be processed. At the end of the work you can find a summary of the results of the entire research and a conclusion in which are given recommendations for practice, which result from the entire research survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54844
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account