A Business Plan for a Selected Company
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dokulil, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Wlosoková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:47Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:47Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48367
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením podnikatelského plánu pro secondhand ve Zlíně. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy spojené s podnikáním a uvedena obecná struktura podnikatelského plánu. Praktická část se zabývá vypracováním konkrétního podnikatelského plánu pro secondhand a popisuje jeho jednotlivé kapitoly - popis společnosti, organizační strukturu, analýzu trhu a konkurence, marketingový plán, finanční plán a analýzu rizik. Pro vyhodnocení výsledku jsou v podnikatelském plánu použity analýzy jako například PEST, SWOT, či Porterova analýza. Výstupem práce je na základě zhodnocení zpracovaných analýz a výpočtů zjištění, zda je podnikatelský záměr vhodné zrealizovat. |
|
dc.format |
63 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
podnikatelský plán
|
cs |
dc.subject |
podnikání
|
cs |
dc.subject |
second hand
|
cs |
dc.subject |
marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
finanční plán
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
business plan
|
en |
dc.subject |
entrepreneurship
|
en |
dc.subject |
second hand
|
en |
dc.subject |
marketing plan
|
en |
dc.subject |
financial plan
|
en |
dc.subject |
competition analysis
|
en |
dc.title |
A Business Plan for a Selected Company |
|
dc.title.alternative |
A Business Plan for a Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kozubíková, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2020-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with developing a business plan for a second hand in Zlín. The thesis consists of two parts - theory and analysis. The theoretical part explains basic terminology connected with business and describes a general structure of a business plan. The analytical part develops a concrete business plan for the establishment of the second hand and defines individual chapters of a business plan - company description, organiza-tional structure, market and competition analyses, marketing plan, financial plan and risk evaluation. To evaluate the result, analyses such as PEST, SWOT or Porter's analysis are used in the business plan. The aim of this thesis is to find out whether the business plan is feasible according to the outcomes of performed analyses and calculations. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
54990
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-05-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account