Vliv výchovných stylů na mezigenerační učení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Bendová, Romana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:56Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:56Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48591
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou Vlivu výchovných stylů na mezigenerační učení. Teoretická část se věnuje vymezení rodiny, jejími funkcemi a prostředím rodiny. Dále popisuje výchovu, odměny a tresty, působení modelu ve výchově a výchovné styly. Poslední kapitola představuje mezigenerační učení jako reakce na společenské změny, setkávání generací a učení v rodině. V praktické části je popsán metodologický postup výzkumného šetření, které bylo realizováno na základě rozhovorů s jednotlivými členy rodin. Zabývá se způsoby, kterými dochází k mezigeneračnímu učení ve vícegeneračních rodinách a jaký vliv mohou mít výchovné styly na toto učení. V závěru práce je zhodnocení výzkumu a doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
65 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
odměny a tresty
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační učení
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
rewards and punishments
|
en |
dc.subject |
educational styles
|
en |
dc.subject |
intergenerational learning
|
en |
dc.title |
Vliv výchovných stylů na mezigenerační učení |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Educational Styles on Intergenerational Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krausová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis concerns the influence of educational styles on intergenerational learning. The theoretical part focuses on the definition of the family, its functions and environment. Furthermore, it describes parenting, rewards and punishments, influence of role models and educational styles. The last chapter introduces intergenerational learning as a reaction to social changes, interaction among the generations and learning in the family. The practical part explains the methodological process of the research, which was conducted on the basis of an interview with particular members of the families. It considers how intergenerational learning is involved in multigenerational families and the influence of educational styles on this learning. At the end of the thesis there is an evaluation of the research and recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55264
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account