dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Ondrušková, Libuše
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:37Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:37Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48623
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci zpracovávám téma "Názory rodičů na inkluzi žáků na prvním stupni základní školy". Je členěna do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dále dělí na tři kapitoly, v první jsou vymezeny pojmy související s inkluzí žáků s postižením či znevýhodněním ve školní praxi. Část je věnována důležitosti inkluze nejen z pohledu vzdělávání, ale také z pohledu sociálního začleňování. Jelikož inkluzivní vzdělávání je velmi široký pojem, zaměřila jsem se ve druhé kapitole na konkrétní skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, na žáky s poruchami chování. Ve třetí kapitole popisuji práci asistenta pedagoga, jeho vliv na klima třídy a přístup k žákům s poruchami chování. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, zpracování, vyhodnocení a interpretaci získaných dat, taktéž prezentaci výsledků výzkumu, včetně jejich shrnutí a doporučení pro praxi. Cílem tohoto šetření je zjistit, jaký názor na inkluzi mají rodiče žáků na prvním stupni základní školy. |
|
dc.format |
80 s. (113 194 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
domácí násilí
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
behaviour defects
|
en |
dc.subject |
home violence
|
en |
dc.subject |
aggressiveness
|
en |
dc.subject |
a special education needs pupil
|
en |
dc.subject |
a teacher's assistant
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.title |
Názory rodičů na inkluzi žáků na prvním stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Parents' Opinions on Inclusion of Primary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my bachelor project I am analysing the topic of "Parents' opinions on inclusion of primary school pupils". It is divided into two main parts - a theoretical and a practical one. The theoretical part is farther divided into three chapters, the first one specifies expressions connected with the inclusion of disabled or disadvantaged pupils within school life. One part is focused on the importance of inclusion not only from the point of view of education but also from the point of view of social inclusion. As inclusive education is a wide topic, I devoted the second chapter to a specific group of pupils with special education needs and to pupils with behaviour defects. In the third chapter I describe the job of a teacher's assistant, their influence on the class climate and the approach to pupils with behaviour defects. The practical part contains a quantitative survey via a questionnaire, processing, evaluation and interpretation of obtained data, also presentation of the survey results, including their summary and recommendation for practice. The aim of this research is to find out parents' opinion on inclusion of primary school pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55308
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|