Digitální storytelling využívající současné technologie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Digitální storytelling využívající současné technologie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skácel, Václav
dc.contributor.author Roubíčková, Aneta
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:57:58Z
dc.date.available 2021-07-26T10:57:58Z
dc.date.issued 2019-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49110
dc.description.abstract Tématem této práce je využití virtuální reality k simulaci očních vad. Pomocí storytellingu a zkušeností osob slabozrakých nebo nevidomých si dává za cíl o této problematice informovat širší veřejnost a umožňuje uživateli vytvořené aplikace nahlédnout do jejich života. Teoretická část vysvětluje pojem storytelling a seznamuje čtenáře s počátky a potenciálem imersivních médií, jakými je rozšířená, virtuální a kombinovaná realita. Jedna kapitola ukazuje způsoby měření zraku, informuje o statistikách a zaměřuje se na nejčastější oční vady. Praktická část diplomové práce nabízí rešerši projektů s podobnou tematikou. Představuje průběh výzkumu v organizacích pro nevidomé a slabozraké. Následně ukazuje, jakým způsobem byly získané zdroje využity pro vytvoření finálního funkčního prototypu.
dc.format 115
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject virtuální realita cs
dc.subject rozšířená realita cs
dc.subject vady zraku cs
dc.subject simulace očních vad cs
dc.subject storytelling cs
dc.subject imersivní média cs
dc.subject zraková postižení cs
dc.subject virtual reality en
dc.subject augmented reality en
dc.subject visual defects en
dc.subject eye defects simulation en
dc.subject storytelling en
dc.subject immersive media en
dc.subject visual impairments en
dc.title Digitální storytelling využívající současné technologie
dc.title.alternative Digital storytelling based on contemporary technologies
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Charvát, Jan
dc.date.accepted 2020-09-02
dc.description.abstract-translated The topic of this master thesis is the use of virtual reality to simulate visual defects. With the help of storytelling and the experience of visually impaired or blind people, it aims to inform the general public about this issue and allows the user of the resulting application to look into their lives. The theoretical part explains the concept of storytelling and introduces origin and potential use of immersive media, such as augmented, virtual and mixed reality. One chapter shows the ways of measuring vision, informs about statistics and focuses on the most common eye defects. The practical part of the master thesis offers the research of projects with similar topics. It presents the progress of research in collaboration with organizations for the blind and visually impaired people. It shows how the resources obtained were used to create the final functional prototype.
dc.description.department Ateliér Digitální design
dc.thesis.degree-discipline Multimédia a design - Digitální design cs
dc.thesis.degree-discipline Multimedia and Design - Digital Design en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Výtvarná umění cs
dc.thesis.degree-program Visual Arts en
dc.identifier.stag 56114
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-08-10


Files in this item

Files Size Format View Description
roubíčková_2020_dp.pdf 25.52Mb PDF View/Open None
roubíčková_2020_dp.pdf 0bytes PDF View/Open None
roubíčková_2020_vp.doc 89Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account