Digitální storytelling využívající současné technologie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skácel, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Roubíčková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:58Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:58Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49110
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této práce je využití virtuální reality k simulaci očních vad. Pomocí storytellingu a zkušeností osob slabozrakých nebo nevidomých si dává za cíl o této problematice informovat širší veřejnost a umožňuje uživateli vytvořené aplikace nahlédnout do jejich života. Teoretická část vysvětluje pojem storytelling a seznamuje čtenáře s počátky a potenciálem imersivních médií, jakými je rozšířená, virtuální a kombinovaná realita. Jedna kapitola ukazuje způsoby měření zraku, informuje o statistikách a zaměřuje se na nejčastější oční vady. Praktická část diplomové práce nabízí rešerši projektů s podobnou tematikou. Představuje průběh výzkumu v organizacích pro nevidomé a slabozraké. Následně ukazuje, jakým způsobem byly získané zdroje využity pro vytvoření finálního funkčního prototypu. |
|
dc.format |
115 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
rozšířená realita
|
cs |
dc.subject |
vady zraku
|
cs |
dc.subject |
simulace očních vad
|
cs |
dc.subject |
storytelling
|
cs |
dc.subject |
imersivní média
|
cs |
dc.subject |
zraková postižení
|
cs |
dc.subject |
virtual reality
|
en |
dc.subject |
augmented reality
|
en |
dc.subject |
visual defects
|
en |
dc.subject |
eye defects simulation
|
en |
dc.subject |
storytelling
|
en |
dc.subject |
immersive media
|
en |
dc.subject |
visual impairments
|
en |
dc.title |
Digitální storytelling využívající současné technologie |
|
dc.title.alternative |
Digital storytelling based on contemporary technologies |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Charvát, Jan |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this master thesis is the use of virtual reality to simulate visual defects. With the help of storytelling and the experience of visually impaired or blind people, it aims to inform the general public about this issue and allows the user of the resulting application to look into their lives. The theoretical part explains the concept of storytelling and introduces origin and potential use of immersive media, such as augmented, virtual and mixed reality. One chapter shows the ways of measuring vision, informs about statistics and focuses on the most common eye defects. The practical part of the master thesis offers the research of projects with similar topics. It presents the progress of research in collaboration with organizations for the blind and visually impaired people. It shows how the resources obtained were used to create the final functional prototype. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
56114
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account