Portfolio FMK jako digitální platforma pro zlepšení komunikace mezi studenty designových oborů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šviráková, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Koutný, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:03Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:03Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49227
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na současný stav a rozvoj interdisciplinarity designových oborů Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. Teoretická část nahlíží na témata projektového řízení, prezentace designérů, designového a systémového myšlení s ohledem na akademické prostředí, ve kterém práce i cílový projekt vznikají. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu formou focus group a individuálních rozhovorů i kvantitativního elektronického dotazování identifikuje kritické momenty a bariéry v meziateliérové komunikaci a spolupráci, navrhuje možná řešení a analyzuje potenciál projektu Portfolio FMK - digitální platformy sjednocující prezentaci ateliérů a umožňující lepší propojení i uplatnitelnost jejich studentů. Projektová část je sama o sobě prostřednictvím základní projektové dokumentace a podrobného zadání (briefu) výchozím podkladem pro přípravu projektu. |
|
dc.format |
157 s. (282 924 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
portfolio
|
cs |
dc.subject |
designové myšlení
|
cs |
dc.subject |
ateliér
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
systémové myšlení
|
cs |
dc.subject |
prezentace
|
cs |
dc.subject |
platforma
|
cs |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
portfolio
|
en |
dc.subject |
design thinking
|
en |
dc.subject |
studio
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
system thinking
|
en |
dc.subject |
presentation
|
en |
dc.subject |
platform
|
en |
dc.title |
Portfolio FMK jako digitální platforma pro zlepšení komunikace mezi studenty designových oborů |
|
dc.title.alternative |
Portfolio FMK as a Digital Platform for Improving Communication between Students in Design Disciplines |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on the current state and development of interdisciplinarity of design disciplines of the Faculty of Multimedia Communications of TBU in Zlín. The theoretical part looks at the topics of project management, designers' presentation, design and system thinking with regard to the academic environment in which the thesis and the project arise. Using qualitative research - focus group and individual interviews - and quantitative electronic questioning, the practical part identifies critical moments and barriers in interdisciplinary communication and cooperation of FMK studios, suggests possible solutions to them and analyses the potential of the Portfolio FMK project - a digital platform uniting presentation of studios and allowing better networking and employing of their students. Providing basic project documentation and a detailed project assignment (brief), the project part is itself an essential basis for further project preparation. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56413
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account