dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Masná, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:08Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:08Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49335
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje tématu efektivního užívání humorného apelu v reklamních spotech. Klade si za cíl komplikovanou problematiku emocionálních reklamních apelů rozšířit o poznatky a pohledy z další perspektivy. Teoretická část definuje základní pojmy zásadní pro realizaci průzkumu, jako je reklama, reklamní apely, emoce, humor, faktory, které ovlivňují jeho efektivní působení či motivace spotřebitelského rozhodování. Průzkumy praktické části zjišťují vnímání reklamních spotů s humorným apelem ve srovnání se spoty užívajících jiných apelů, dále pak míru tolerance potenciálně nevhodné reklamy. Průzkum je realizován metodou polostrukturovaných rozhovorů, zjištěná kvalitativní data pak rozšiřuje o výsledky z dotazníkového šetření u širšího vzorku publika. |
|
dc.format |
80 s. (113 740 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
reklamní spoty
|
cs |
dc.subject |
reklamní apely
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
nevhodná reklama
|
cs |
dc.subject |
upíří efekt
|
cs |
dc.subject |
vnímání značky
|
cs |
dc.subject |
chování zákazníka
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
commercials
|
en |
dc.subject |
advertising appeals
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
humor
|
en |
dc.subject |
inappropriate commercials
|
en |
dc.subject |
vampire effect
|
en |
dc.subject |
brand perception
|
en |
dc.subject |
customer behavior
|
en |
dc.title |
Efektivita užití humoru v reklamní kampani |
|
dc.title.alternative |
The Effectiveness of Using Humor in an Advertising Campaign |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the topic of effective use of humorous appeal in commercials. It aims to expand the complicated issue of emotional advertising appeals with knowledge from another perspective. The theoretical part defines the basic concepts which are essential for the implementation of the survey, such as advertising, advertising appeals, emotions, humor, factors that affect effective operation of humor and motivation of consumer decisions. The survey of the practical part finds out the perception of commercials with a humorous appeal in comparison with commercials which use other appeals, and also the degree of tolerance of potentially inappropriate advertising in czech society. The survey is carried out using the method of semi-structured interviews, and then complements the obtained qualitative data with the results of a questionnaire survey of a wider sample of audience. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56576
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|