Resilience učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol
Show simple item record
dc.contributor.author |
Deutscherová, Beáta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:11Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:11Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49401
|
|
dc.description.abstract |
Rigorózní práce má teoreticko-empirický charakter a fokusuje se na resilienci učitelů mateřských škol a učitelů 1. stupně základních škol. Cílem práce je zjistit znaky v jednotlivých dimenzích dotazníku SOC u učitelů mateřských škol a učitelů 1. stupně základních škol. Teoretická část se zabývá resiliencí v kontextu učitelství. V teoretické části jsou představeny vybrané modely resilience a sumarizovány poznatky o resilienci učitelů vůči změně. V empirické části je představený design a závěry kvantitativního výzkumu, který byl realizován s využitím dotazníku Sense of Coherence. Výzkumná data byla zpracována pomocí statistického programu STATISTICA. V závěru práce jsou interpretovány a analyzovány výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
83 s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
resilience
|
cs |
dc.subject |
sense of coherence
|
cs |
dc.subject |
zvládnutelnost
|
cs |
dc.subject |
smysluplnost
|
cs |
dc.subject |
srozumitelnost
|
cs |
dc.subject |
resilience
|
en |
dc.subject |
sense of coherence
|
en |
dc.subject |
meaningfulness
|
en |
dc.subject |
comprehensibility
|
en |
dc.subject |
manageabi-lity
|
en |
dc.title |
Resilience učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol |
|
dc.title.alternative |
Resilience of nursery and primary school teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čech, Tomáš |
|
dc.contributor.referee |
Tirpáková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The rigorous work has a theoretical-empirical character and focuses on the resilience of kin-dergarten teachers and primary school teachers. The aim of the work is to find out the featu-res in individual dimensions of the SOC questionnaire for kindergarten teachers and primary school teachers. The theoretical part deals with resilience in the context of teaching. In the theoretical part, selected models of resilience are introduced and knowledge about teachers' resilience to change is summarized. The empirical part presents the design and conclusions of quantitative research, which was carried out using the Sense of Coherence questionnaire. Research data were processed using the statistical program STATISTICA. At the end of the work, the research results are interpreted and analyzed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
PhDr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
56706
|
|
dc.date.submitted |
2020-06-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account