Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy

Show full item record

No preview available
Title: Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy
Author: Kaláčová, Veronika
Advisor: Jelénková, Libuše
Abstract: Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi hudebností a jazykovou gramotností v cizím jazyce. Práce má teoreticko-empirický charakter, její první část se věnuje teoretickým východiskům hudebnosti a jazykové gramotnosti, též jsou představeny jejich styčné body. Empirická část představuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaké souvislosti lze nacházet mezi úrovní hudebnosti a jazykové gramotnosti žáků 5. ročníků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků 5. ročníků a výzkumným nástrojem byla kolektivní prověrka hudebnosti a test z anglického jazyka. Data byla zpracována prostřednictvím korelační analýzy. Výsledná zjištění prokazují středně silnou souvislost jak mezi celkovou úrovní hudebnosti a poslechovými schopnostmi v cizím jazyce, tak i některými dílčími hudebními schopnostmi a poslechovými schopnostmi v cizím jazyce. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro praxi, včetně možnosti využití naší autorské prověrky hudebnosti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/49453
Date: 2020-10-07
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Grade for thesis and defense: A 56779


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
kaláčová_2021_dp.pdf 19.88Mb PDF View/Open None
kaláčová_2021_op.docx 19.51Kb Unknown View/Open None
kaláčová_2021_vp.pdf 320.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account