dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Křivánková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49598
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se společným čtením rodiče s dítětem předškolního věku v domácím prostředí. Teoretická část si kladla za úkol sumarizovat koncept čtenářské pregramotnosti a poznatky o faktorech, které ovlivňují úroveň čtenářské pregramotnosti. V praktické části je popsáno výzkumné šetření kvalitativního charakteru, které probíhalo v rodinách s dětmi předškolního věku prostřednictvím nestrukturovaného pozorování četby rodiče dítěti, které se zaměřovalo na otázky kladené v průběhu společné četby ze strany obou aktérů četby. V závěru diplomové práce jsou pak interpretovány výsledky výzkumu, díky kterým bylo možné odpovědět na stanovené výzkumné otázky. |
|
dc.format |
74 s. (110 697 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
čtení dítěti
|
cs |
dc.subject |
gramotně podnětné rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
interakce rodič - dítě při čtení
|
cs |
dc.subject |
reading preliteracy
|
en |
dc.subject |
shared book reading
|
en |
dc.subject |
literacy stimulating family environment
|
en |
dc.subject |
parent - child interaction during reading
|
en |
dc.title |
Interakce rodiče s dítětem předškolního věku při domácím čtení |
|
dc.title.alternative |
Interaction of Parents with the Preschool-age Child during Home Reading |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis has a theoretical-empirical character and deals with the joint reading of a parent with a child of preschool age in a home environment. The theoretical part was designed to summarize the concept of reading preliteracy and knowledge of factors that affect the level of reading preliteracy. The practical part describes a research of a qualitative nature carried out in families with children of preschool age through unstructured observation of a parent reading to a child, which focused on questions asked during joint reading by both participants. The conclusion of the thesis explains the results of the observational survey and outcome of the research conducted. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57115
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|