Rozvoj narativních schopností dítěte předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Majíčková, Romana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49643
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter, pojednává o vývoji dětské řeči a možnosti rozvoje narativních schopností u dítěte předškolního věku. Cílem teoretické části je sumarizovat koncept rozvoje narativních schopností dítěte předškolního věku prostřednictvím storytellingu. V praktické části je zpracován soubor edukačních aktivit obsahující 8 témat, která jsou zaměřena na graduální rozvoj narativních schopností dítěte předškolního věku. Závěrečná část zahrnuje zpracovanou evaluační část souboru a sepsané doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
101 s. (153 289 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
narativní schopnosti dítěte
|
cs |
dc.subject |
storytelling
|
cs |
dc.subject |
edukační aktivita
|
cs |
dc.subject |
narrative abilities of child
|
en |
dc.subject |
storytelling
|
en |
dc.subject |
educational activity
|
en |
dc.title |
Rozvoj narativních schopností dítěte předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Development of Narrative Skills a Preschool Child |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis has a theoretical-applicational character, it deals with the development of children's speech and possibilities of developing narrative abilities in preschool children. The goal of theoretical part is to summarize the concept of the development of narrative abilities of a child of pre-school age through a storytelling. In the practical part, a set of educational activities containing 8 topics, which are focused on the gradual development of the narratives of the pre-school child. The final part contains the processed evaluation part of the file and a recommendation for the practice of kindergarten schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57170
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account