Specifika spolupráce učitelů a rodičů v lesní mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Škubníková, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49682
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na odhalení specifik ve spolupráci učitelů a rodičů v lesní a veřejné mateřské škole. Cílem práce je popsat a porovnat, jak probíhá spolupráce učitelů a rodičů v lesní a veřejné mateřské škole a také odkrýt formy spolupráce učitelů a rodičů v lesní a veřejné mateřské škole. Teoretická část se zaměřuje na problematiku týkající se vztahu mateřské školy a rodiny, dále vymezuje charakteristiku veřejné a lesní mateřské školy, spolupráci učitelů a rodičů v lesní mateřské škole v porovnání s veřejnou mateřskou školou. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaného interview s učiteli a rodiči v lesní a veřejné mateřské škole. Z analýzy získaných dat vyplynulo, že spolupráce učitelů a rodičů v lesní mateřské škole se liší od spolupráce ve veřejné mateřské škole, byla zjištěna daná specifika. |
|
dc.format |
56 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Spolupráce
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
vztah školy a rodiny
|
cs |
dc.subject |
formy spolupráce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
role rodičů
|
cs |
dc.subject |
Cooperation
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
school-family relationship
|
en |
dc.subject |
forms of cooperation
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
role of parents
|
en |
dc.title |
Specifika spolupráce učitelů a rodičů v lesní mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Specifics of teacher-parent collaboration in forest kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is aimed at revealing specifics in cooperation between teachers and parents in forest and public nursery school. The aim of the work is to describe and compare how teachers and parents collaborate in forest and public nursery schools, as well as to uncover forms of cooperation between teachers and parents in forest and public nursery schools. The theoretical section focuses on issues related to the relationship of nursery school and family, further defines the characteristics of public and forest nursery school, cooperation of teachers and parents in forest nursery school compared to public nursery school. The results of qualitatively oriented research are presented in the practical part. The data was obtained through a semi-structured interview with teachers and parents in a forest and public nursery school. Analysis of the data obtained showed that cooperation between teachers and parents in a forest nursery school differs from cooperation in a public nursery school, specificities were identified. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57216
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account