Title: | Dítě jako aktér v přírodovědném vzdělávání |
Author: | Trávníčková, Petra |
ISBN: | 978-80-7678-026-2 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/49764 |
Date: | 2017-09-01 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Předkládaný text se zabývá problematikou dětského aktérství. V textu je analyzována především v souladu s pracemi A. Bandury, který představil koncept aktérství v obecné rovině. V předkládané disertační práci je tento koncept aplikován na dítě předškolního věku, přičemž jeho sledování bylo soustředěno do oblasti přírodovědného vzdělávání v mateřské škole. Teoretická východiska práce představují také současné pojetí dítěte a dětství v návaznosti na zmiňovaný koncept aktérství. Předmětem výzkumu bylo odkrývání dětského aktérství na příkladu využití badatelsky orientovaného vzdělávání. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak se projevuje aktérství dětí v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole, dále popsat aktérské činnosti a aktérské jednání dítěte. Ve výzkumu byl aplikován kvalitativní design s využitím metod participačního pozorování a interview s učitelkami mateřských škol. Data byla zpracovávána pomocí tematické analýzy. Výzkumná zjištění přinášejí popis situací s projevy aktérství dítěte na platformě přírodovědného vzdělávání, ale také odkrývají, jak aktérství dítěte významně ovlivňuje učitel mateřské školy. V závěru práce jsou tato výzkumná zjištění diskutována.
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
trávníčková_2021_teze.pdf | 1.804Mb |
View/ |
||
trávníčková_2021_dp.pdf | 1.731Mb |
View/ |
None | |
trávníčková_2021_op.pdf | 827.7Kb |
View/ |
None | |
trávníčková_2021_vp.pdf | 190.1Kb |
View/ |
None |