dc.contributor.author |
Jibril, Abdul Bashiru
|
|
dc.date.accessioned |
2021-09-16T08:02:13Z |
|
dc.date.available |
2021-09-16T08:02:13Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-017-0 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49765
|
|
dc.description.abstract |
Finanční technologie zůstávají zachovány. S ohledem k okolnostem vypuknutí pandemie Covid-19 je vznik elektronického obchodu jednou z nejhlubších změn, která způsobila revoluci v procesu nákupu, prodeje a výměny produktů a služeb přes internet. Důsledkem toho, přilákal výzkum elektronického bankovnictví (e-bankovnictví) významné stakeholdry, mezi nimi bankéře, zákazníky i jiné regulátory. Objevily se subtilní otázky způsobené hlavně faktory, jako vysoká účinnost, lepší poskytování služeb, nízké transakční náklady a mezi jinými i menší spotřeby času. Nicméně, existující literatura se převážně zabývala transakcemi online bankovnictví, zejména pokud jde o adopci a akceptaci. Bez ohledu na to, se tyto studie většinou zaměřují na motivační faktory, které podporují záměr zákazníků službu využívat. Obdobně, v subsaharské Africe se literatura tohoto tématu, týkající se motivačních faktorů (stimulů) Fintech adopce, dostává do pozornosti vědců, avšak v literatuře sotva existuje reverzně (omezení) k adopci. Na tomto pozadí se disertační práce snažila vyplnit chybějící mezeru zkoumáním některých sociálně-ekonomických a vnímaných online rizikových faktorů, týkajících se omezení zákazníků v zapojení do elektronického bankovnictví mezi retailovými bankovními podniky v Ghaně. |
|
dc.format |
47 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Internet
|
cs |
dc.subject |
elektronické bankovnictví
|
cs |
dc.subject |
omezení
|
cs |
dc.subject |
zákazníci bank
|
cs |
dc.subject |
střední-až-velké-velikosti
|
cs |
dc.subject |
bankovní podniky
|
cs |
dc.subject |
PLS-SEM
|
cs |
dc.subject |
teorie vyhýbání se technologickým hrozbám
|
cs |
dc.subject |
Ghana
|
cs |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
Electronic banking
|
en |
dc.subject |
Constraints
|
en |
dc.subject |
Bank customers
|
en |
dc.subject |
Retail banks
|
en |
dc.subject |
Financial industry
|
en |
dc.subject |
PLS-SEM
|
en |
dc.subject |
Technology threat avoidance theory
|
en |
dc.subject |
Ghana
|
en |
dc.title |
Zákaznická omezení při zapojení do elektronického bankovnictví: zkušenosti retailových bank v Ghaně |
|
dc.title.alternative |
Understanding Customers' Constraints Towards E-Banking Engagement: Evidence from Retail Banks in Ghana |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.contributor.referee |
Štefko, Róbert |
|
dc.date.accepted |
2021-07-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
Financial technology has come to stay. Considering the outbreak of Covid-19 pandemic, the emergence of electronic business is one of the most profound changes that has revolutionized the process of buying, selling, and exchange of products and services over the Internet. Given this, research on electronic banking (e-banking) has attracted several distinguished stakeholders including bankers, customers, regulators among others. The subtle issue has been triggered mainly by factors such as high efficiency, improved service delivery, low transaction cost, less time consumed among others. Though, extant literature has dwelled much on online banking transactions, particularly, concerning adoption/acceptance. Notwithstanding, these studies are mostly focused on the motivating factors that propel customers' intention to make use of the service. Similarly, in Sub-Sahara Africa, the literature on this theme regarding the motivating factors (stimuli) of Fintech adoption continues to receive scholars' attention, however, the reverse (constraints) towards the adoption barely exists in the literature. Against this background, the dissertation sought to fill in the missing gap by exploring some socio-economic and perceived online risk factors regarding customers' constraints towards e-banking engagement amongst retail banking enterprises in Ghana. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
59912
|
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|