Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dvorský, Ján
|
|
dc.contributor.author |
Boukhal, Boutaina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T11:58:52Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T11:58:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49940
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat vhledy a vnímání k tématu řízení ekonomických rizik v malých a středních podnicích v České republice. Malé a střední podniky hrají v domácím hospodářském rozvoji zásadní roli. Jsou to organizace s vyšší přijatelností a flexibilitou ve srovnání s velkými podniky. Kvůli nedostatku osvědčeného rámce a omezeným zdrojům jsou však extrémně zranitelní vůči rizikům. Kromě toho jsou postupy a techniky řízení rizik zásadní pro výkon a rozvoj malých a středních podniků. Řízení rizik zahrnuje zjišťování hrozeb a určování pravděpodobnosti jejich výskytu a jejich nebezpečnosti. Klíčovým problémem v procesu řízení rizik je řešení známých rizik a stanovení, co s nimi dělat. Diplomová práce má tendenci komplexněji zkoumat současný stav řízení rizik v malých a středních podnicích v České republice. Hlavním cílem je zjistit závislost průmyslového sektoru malých a středních podniků a jejich přístup k řízení rizik. Pokrývá teoretickou část, která obsahuje přehled literatury z pohledu českých i zahraničních autorů definujících základní pojmy řízení ekonomických rizik pro malé a střední podniky. Empirická část obsahuje data získaná od různých společností, následují výsledky průzkumů mezi malými a středními podniky v České republice a jejich hodnocení. Závěry získané z empirické části práce v tomto bodě budou vyplněny jako důvod pro projekt zavedení podpůrného nástroje ke zvýšení kvality podnikatelského prostředí v sektoru malých a středních podniků v České republice. |
|
dc.format |
105 p. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Řízení rizik
|
cs |
dc.subject |
malé a střední podniky
|
cs |
dc.subject |
proces řízení rizik
|
cs |
dc.subject |
ekonomická rizika
|
cs |
dc.subject |
Risk management
|
en |
dc.subject |
small and medium-sized enterprises
|
en |
dc.subject |
SMEs
|
en |
dc.subject |
risk management process
|
en |
dc.subject |
Economic risk
|
en |
dc.title |
Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment |
|
dc.title.alternative |
Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapalová, Alena |
|
dc.date.accepted |
2021-09-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis aims to explore the insights and perceptions towards the topic of economic risk management in the small and medium-sized enterprises in the Czech Republic.Small and medium-sized businesses (SMEs) play a critical role in domestic economic development. They are organizations with higher adoptability and flexibility comparing to large enterprises. However, due to a lack of proven framework and limited resources, they are extremely vulnerable to risks. Furthermore, risk management practices and techniques are essential to the performance and development of SMEs. Risk management includes detecting threats and determining how likely they are to materialize and how dangerous they can become. A key concern in the risk management process is dealing with known risks and determining what to do with them. The diploma thesis tends to investigate the current state of risk management in Czech Republic SMEs more comprehensively. The main objective is to determine the dependency of industrial sector of SMEs and their risk management approach. It covers the theoretical part that includes literature overview from the perspective of Czech and foreign authors defining the basic concepts of economic risk management for SMEs. The empirical part comprises the data extracted from different companies, followed by the results of the surveys conducted among SMEs in Czech and their assessment. The conclusions acquired from the empirical part of the work at that point will fill in as a reason for the project of introducing a supportive tool to increase the quality of the business environment in the sector of small and medium sized enterprises in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58695
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-08-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account