Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment

DSpace Repository

Language: English čeština 

Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dvorský, Ján
dc.contributor.author Boukhal, Boutaina
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:52Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:52Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49940
dc.description.abstract Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat vhledy a vnímání k tématu řízení ekonomických rizik v malých a středních podnicích v České republice. Malé a střední podniky hrají v domácím hospodářském rozvoji zásadní roli. Jsou to organizace s vyšší přijatelností a flexibilitou ve srovnání s velkými podniky. Kvůli nedostatku osvědčeného rámce a omezeným zdrojům jsou však extrémně zranitelní vůči rizikům. Kromě toho jsou postupy a techniky řízení rizik zásadní pro výkon a rozvoj malých a středních podniků. Řízení rizik zahrnuje zjišťování hrozeb a určování pravděpodobnosti jejich výskytu a jejich nebezpečnosti. Klíčovým problémem v procesu řízení rizik je řešení známých rizik a stanovení, co s nimi dělat. Diplomová práce má tendenci komplexněji zkoumat současný stav řízení rizik v malých a středních podnicích v České republice. Hlavním cílem je zjistit závislost průmyslového sektoru malých a středních podniků a jejich přístup k řízení rizik. Pokrývá teoretickou část, která obsahuje přehled literatury z pohledu českých i zahraničních autorů definujících základní pojmy řízení ekonomických rizik pro malé a střední podniky. Empirická část obsahuje data získaná od různých společností, následují výsledky průzkumů mezi malými a středními podniky v České republice a jejich hodnocení. Závěry získané z empirické části práce v tomto bodě budou vyplněny jako důvod pro projekt zavedení podpůrného nástroje ke zvýšení kvality podnikatelského prostředí v sektoru malých a středních podniků v České republice.
dc.format 105 p.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Řízení rizik cs
dc.subject malé a střední podniky cs
dc.subject proces řízení rizik cs
dc.subject ekonomická rizika cs
dc.subject Risk management en
dc.subject small and medium-sized enterprises en
dc.subject SMEs en
dc.subject risk management process en
dc.subject Economic risk en
dc.title Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment
dc.title.alternative Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Klapalová, Alena
dc.date.accepted 2021-09-06
dc.description.abstract-translated The diploma thesis aims to explore the insights and perceptions towards the topic of economic risk management in the small and medium-sized enterprises in the Czech Republic.Small and medium-sized businesses (SMEs) play a critical role in domestic economic development. They are organizations with higher adoptability and flexibility comparing to large enterprises. However, due to a lack of proven framework and limited resources, they are extremely vulnerable to risks. Furthermore, risk management practices and techniques are essential to the performance and development of SMEs. Risk management includes detecting threats and determining how likely they are to materialize and how dangerous they can become. A key concern in the risk management process is dealing with known risks and determining what to do with them. The diploma thesis tends to investigate the current state of risk management in Czech Republic SMEs more comprehensively. The main objective is to determine the dependency of industrial sector of SMEs and their risk management approach. It covers the theoretical part that includes literature overview from the perspective of Czech and foreign authors defining the basic concepts of economic risk management for SMEs. The empirical part comprises the data extracted from different companies, followed by the results of the surveys conducted among SMEs in Czech and their assessment. The conclusions acquired from the empirical part of the work at that point will fill in as a reason for the project of introducing a supportive tool to increase the quality of the business environment in the sector of small and medium sized enterprises in the Czech Republic.
dc.description.department Ústav podnikové ekonomiky
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 58695
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-08-20


Files in this item

Files Size Format View Description
boukhal_2021_dp.pdf 1.844Mb PDF View/Open None
boukhal_2021_op.docx 27.77Kb Unknown View/Open None
boukhal_2021_vp.docx 23.08Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account