Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fafílek, Michael
|
|
dc.contributor.author |
Hránková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T11:58:57Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T11:58:57Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50051
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Teoretická část se na základě literární rešerše zabývá důležitými pojmy v rámci konkurence, které je nutné znát k pochopení praktické části bakalářské práce. Praktická část je věnována analýze konkurenčního prostředí vybrané společnosti na trhu. Konkurenti jsou dle různých faktorů srovnáváni s vybranou společností. V praktické části je také rozebráno dotazníkové šetření. Jsou použity i strategické analýzy, které jsou nápomocné k analyzování zkoumaného tématu. Na bázi analýzy jsou na závěr navrženy návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti. |
|
dc.format |
113 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Competition Analysis
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
benchmarking
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Competitiveness of the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dobeš, Kamil |
|
dc.date.accepted |
2021-09-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected company. Based on a literature research, the theoretical part deals with important concepts within the competition, which is necessary to know to understand the practical part of the bachelor's thesis. The practical part is devoted to the analysis of the competitive environment of a selected company on the market. Competitors are compared with a selected company according to various factors. The practical part also discusses the questionnaire survey. Strategic analysis are also used, which are helpful in analyzing the researched topic. Based on the analysis, proposals are proposed to improve the competitiveness of the selected company. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58865
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-08-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account