dc.contributor.advisor |
Polášek, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Turecký, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T09:06:28Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T09:06:28Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5050
|
|
dc.description.abstract |
V práci je provedena obecná charakteristika struktury železniční trati, její konstrukce a rozbor bezpodkladnicového upevnění. Dále je uvedený popis a rozdělení kompozitních materiálů, teorie přenosu napětí, základy metody konečných prvků (MKP) a popis použi-tých technik termických analýz. V praktické části jsou provedeny materiálové analýzy zkoumaných vzorků za pomocí termických metod. Výsledky z nich získané jsou použity pro určení materiálových charakteristik vzorků MKP je aplikována pro výpočet rozložení tenzoru napětí a deformace pro dva typy hmoždinek. V závěru je provedeno srovnání vý-sledků a vyhodnoceno chování hmoždinky u bezpodkladnicového upevnění s návrhy pro další možné aplikace v praxi. |
cs |
dc.format |
75 s |
cs |
dc.format.extent |
7476242 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Železnice
|
cs |
dc.subject |
bezpodkladnicové upevnění
|
cs |
dc.subject |
kompozitní materiály
|
cs |
dc.subject |
vložky do betonu
|
cs |
dc.subject |
hmoždin-ky
|
cs |
dc.subject |
metoda konečných prvků
|
cs |
dc.subject |
termické analýzy
|
cs |
dc.subject |
napjatost
|
cs |
dc.subject |
Railway line
|
en |
dc.subject |
sole-plate-free attachment
|
en |
dc.subject |
composite materials
|
en |
dc.subject |
finite element method
|
en |
dc.subject |
stress analyses
|
en |
dc.subject |
thermal analyses
|
en |
dc.subject |
dowel
|
en |
dc.title |
Vliv materiálových vlastností plastových vložek pražců na chování a napjatost . |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of material properties of plastics dowel sleeper joints on behaviours and stress. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fojtů, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2008-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the work have been carried out general characteristics of a railway line structure, its construction and analysis of a sole-plate-free attachment. Further there is given a descripti-on and classification of composite materials, theory of stress transfer, principles of the fini-te element method (FEM) and description of techniques used for thermal analyses. In the practical part have been material analyses of tested samples carried out by means of thermal methods. The results obtained have been used for determination of material characteristics of samples. The FEM has been applied for computation of distribution of stress and strain tensor for two kinds of dowels. In the conclusion has been carried out a comparison of the results and evaluated behaviour of the dowel at the sole-plate-free attachement together with projects for next applications in praxis. |
en |
dc.description.department |
Ústav fyziky a mater. inženýrství |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/197
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Materiálové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Materials Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Chemie a technologie materiálů |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Chemistry and Materials Technology |
en |
dc.identifier.stag |
9117
|
|
dc.date.assigned |
2008-02-11 |
|
utb.result.grade |
A |
|