Představy rodičů o ideálním učiteli mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lorencová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Pleváková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:03Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:03Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50541
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru se zaměřuje na charakteristiky ideálního učitele mateřské školy z pohledu rodičů. V teoretické části jsou vymezena stěžejní teoretická východiska týkající se osobnosti učitele mateřské školy a vztahu mateřské školy a rodiny. Empirická část práce se věnuje kvalitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných interview s rodiči dětí v předškolním vzdělávání. Hlavním cílem tohoto výzkumu následně bylo odkrýt, jaké jsou představy rodičů o ideálním učiteli mateřské školy. |
|
dc.format |
134 623 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
dc.subject |
rodič dítěte
|
cs |
dc.subject |
teacher's personality
|
en |
dc.subject |
professional competences
|
en |
dc.subject |
parent of a child
|
en |
dc.title |
Představy rodičů o ideálním učiteli mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Parents' ideas about the ideal kindergarten teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2022-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis of a theoretical-empirical nature focuses on the characteristics of an ideal preschool teacher from the parents' point of view. The theoretical part defines the basic theoretical background concerning the personality of the preschool teacher and the relationship between a preschool education and a family. The empirical part of the work is devoted to qualitatively oriented research, which was carried out through semi-structured interviews with parents of children in preschool education. The main aim of this research was to reveal parents' ideas about the ideal preschool teacher. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60211
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account