Morální usuzování dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Morální usuzování dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Jahodová, Tereza
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:03Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:03Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50551
dc.description.abstract Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Zaměřuje se na morální usuzování dětí předškolního věku. Stručně objasňuje morální vývoj dítěte a stádia morálního vývoje dle různých autorů v pedagogickém kontextu. Cílem práce je analyzovat stádia morálního usuzování dětí předškolního věku dle Kohlberga. Teoretická část obsahuje sumarizaci poznatků o morálním usuzování dítěte. Pojednává o determinantech morálního usuzování a o koncepcích, které na toto téma vznikly. Převážně poté o Kohlbergově teorii morálního vývoje. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, ve kterém jsou zpracovány rozhovory s dětmi předškolního věku nad morálními dilematy a polostrukturované rozhovory s učitelkami mateřských škol. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi v mateřské škole.
dc.format 65 s. (98 272 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Morální usuzování cs
dc.subject morální dilema cs
dc.subject morální hodnoty cs
dc.subject prekonvenční morálka cs
dc.subject normy chování cs
dc.subject Moral reasoning en
dc.subject moral dilemma en
dc.subject moral values en
dc.subject preconventional morality en
dc.subject norms of behavior en
dc.title Morální usuzování dětí předškolního věku
dc.title.alternative Moral judgment of preschool children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2022-05-26
dc.description.abstract-translated The diploma thesis consists of a theoretical and a practical part. It focuses on the moral reasoning of preschool children. It briefly clarifies the moral development of the child and the stages of moral development according to various authors in a pedagogical context. The aim of the thesis is to analyze the stages of moral development of preschool children according to Kohlberg. The theoretical part contains a summary of knowledge about the moral reasoning of the child. It deals with the determinants of moral reasoning and the concepts that have emerged on this topic, mostly after Kohlberg's theory of moral development. The practical part is focuses on qualitative research, in which interviews witch preschool children over moral dilemmas and semi-structured interviews with kindergarten teachers are processed. The conclusion contains recommendations for practice in kindergarten.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 60162
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
jahodová_2022_dp.pdf 6.542Mb PDF View/Open None
jahodová_2022_op.pdf 425.3Kb PDF View/Open None
jahodová_2022_vp.pdf 359.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account