Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klimecká, Eva
dc.contributor.author Berecková, Lenka
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:04Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:04Z
dc.date.issued 2022-01-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50556
dc.description.abstract Bakalářská práce s názvem "Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí" pojednává o názorech pedagogů na nadané děti, ale i nadání samotné. Je psána ve dvou částech - teoretické a praktické. Teoretická část předkládá historické kořeny, které se zabývaly nadáním, poté definuje nadání a talent, jejich modely a druhy. Popisuje nadané dítě, čím je charakteristické, jeho povahové a osobnostní rysy, také jak a kým může být nadané dítě identifikováno. Specifikuje identifikaci nadaných dětí v mateřských školách nebo jiné inovativní metody. Dále se věnuje vzdělávání nadaných dětí a tomu, jak je ukotveno v českém zákoně. Udává teoretická východiska postojů učitelům k nadaným a možnosti jejich následného rozvoje se zaměřením na předškolní vzdělávání. Krátce definuje pedagoga pracujícího s nadanými dětmi. Popisuje organizace a instituce, které se nadaným dětem věnují v ČR. Praktická část popisuje výzkum, který je smíšeného charakteru. Jsou zde vysvětleny všechny metodologické náležitosti. Pro získání dat potřebných pro tento výzkum byl použit dotazník, v jehož úvodu se vyskytovaly otázky uzavřené a v závěru otázky užívající metaforických pojmů, jejich vysvětlení a také objasnění vlivu na budoucí život nadaného dítěte. Následovala analýza metafor a závěrečná shrnutí.
dc.format 70
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject nadání cs
dc.subject nadané dítě cs
dc.subject druhy nadání cs
dc.subject identifikace nadaných cs
dc.subject rozvoj nadaných cs
dc.subject učitelé cs
dc.subject postoj učitelů cs
dc.subject vzdělávání nadaných cs
dc.subject gift en
dc.subject gifted children en
dc.subject types of talent en
dc.subject identification of talent en
dc.subject development talented en
dc.subject teachers en
dc.subject teacher´s attitudes en
dc.subject education the gifted en
dc.title Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí
dc.title.alternative Teachers' Attitudes towards Giftedness and the Development of Gifted Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Denglerová, Denisa
dc.date.accepted 2022-05-31
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis entitled " Teachers' Attitudes towards Giftedness and the Development of Gifted Children" is about educator's opinions to gifted children, but also their talents. It´s written in two parts - theoretical and practical. The theoretical part presents historical roots that looked at talent, then defines gift and talent, their models, and types. It describes a gifted child as having characteristics, traits, and personality traits, as well as how and by whom a gifted child can be identified. It specifies the identification of gifted children in nursery schools or other innovative methods. It also focuses on the education of gifted children and how it is anchored in Czech law. It provides theoretical starting points for teachers attitudes towards the gifted and the possibility of their subsequent development, focusing on pre-school education. It briefly defines an educator working with gifted children. It describes organizations and institutions devoted to gifted children in the Czech Republic. The practical part describes research that is mixed in nature. All the methodological elements are explained here. To obtain the data needed for this research, a questionnaire was used, in the introduction of which there closed questions and in the end questions using metaphorical concepts, explaining them, as well as clarifying the effect on the future life of a gifted child. An analysis of metaphors and final summaries followed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 61407
dc.date.submitted 2022-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
berecková_2022_dp.pdf 2.593Mb PDF View/Open None
berecková_2022_op.docx 15.76Kb Unknown View/Open None
berecková_2022_vp.docx 17.41Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account