Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Nevařilová, Simona
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:08Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:08Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50668
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá analýzou narativních schopností žáků na počátku školní docházky. Cílem práce bylo zjistit úroveň narativních schopností žáků na počátku školní docházky při samostatném vyprávění příběhu. Už při zápisu do první třídy by děti měly být schopny povyprávět nějaký příběh či pohádku. Na počátku školní docházky by tedy žáci měli disponovat určitou úrovní narativních schopností, a proto byla hlavním zaměřením práce podrobnější analýza dětmi vyprodukovaných narativ. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část je zaměřena na sumarizaci teoretických poznatků o vývoji dětského jazykového poznávání, vývoji narativních schopností a vztahu předčítání rodičů dětem k jejich vypravěčským schopnostem. V části výzkumné jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován s dětmi prostřednictvím testu produkce příběhu a s jejich rodiči prostřednictvím dotazníku. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a limity výzkumu.
dc.format 76 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject narativní schopnosti cs
dc.subject narativa cs
dc.subject makrostruktura příběhu cs
dc.subject mikrostruktura příběhu cs
dc.subject narrative abilities en
dc.subject narratives en
dc.subject narrative macrostructure en
dc.subject narrative microstructure en
dc.title Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky
dc.title.alternative Analysis of Pupils´ Narrative Abilities at the Beginning of School Attending
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2022-05-23
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with analysis of pupils´ narrative abilities at the beginning of school attending. The aim of this thesis was to find the level of pupils´ narrative abilities at the beginning of their school attending while narrating their stories individually. Children should be able to narrate a story or a fairy tale during their enrolment for their first class at primary school. At the beginning of a school year pupils should have certain level of narrative abilities that is why more detailed analysis of narratives produced by children was the main focus of this thesis. This work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part is focused on a summarization of theoretical knowledge about the development of children´s language learning, development of narrative abilities and relation between parents´ reading to their children and children´s narrative abilities. The empirical part presents the findings of a research which was put into practice with children by a story creation test and with their parents by a questionnaire. The conclusion of this thesis interprets the results and limits of the research.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60140
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
nevařilová_2022_dp.pdf 1.615Mb PDF View/Open None
nevařilová_2022_op.pdf 352.2Kb PDF View/Open None
nevařilová_2022_vp.pdf 354.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account