Samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole z pohledu rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole z pohledu rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Hanousková, Nikola
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:10Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:10Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50689
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se pohledem rodičů na samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole. Teoretická část se zabývá analýzou aspektů samostatnosti dítěte předškolního věku a popisuje podmínky rozvoje samostatnosti dítěte v rodině a mateřské škole s ohledem na vývojové předpoklady dětí předškolního věku. Empirická část bakalářské práce představuje kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován pomocí interview s rodiči dětí z mateřské školy a pozorování vykonávání sebeobslužných činností dětí v šatně mateřské školy za přítomnosti rodiče. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit pohled rodičů na samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole. Výzkumná zjištění ukazují podmínky rozvoje dítěte v oblasti samostatnosti při sebeobslužných činnostech v rodině a popisují očekávání od mateřské školy v této oblasti rozvoje dítěte z perspektivy rodičů. Klíčovým zjištěním výzkumného šetření je nedůslednost rodičů v rozvoji samostatnosti dětí v domácím prostředí a přínos mateřské školy, který rodiče spatřují právě v rozdílném přístupu učitele ve vedení dětí k samostatnosti.
dc.format 56 s. (87 978 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject samostatnost cs
dc.subject sebeobsluha cs
dc.subject sebeobslužné činnosti cs
dc.subject sebedůvěra cs
dc.subject independence en
dc.subject self-maintenance skills en
dc.subject self-service activities en
dc.subject self-confidence en
dc.title Samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole z pohledu rodičů
dc.title.alternative Children´s independance in self-maintenance skills in kindergarten from parents´ perspective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2022-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is theoretically empirical and deals with parents´ perspective of children´s independence in self-maintenance skills in kindergarten. The theoretical part of the bachelor thesis deals with the analysis of aspects of preschool child independence and describes the condition for development of children´s independence in family and kindergarten considering preschool children´s developmental preconditions. The empirical part of the bachelor thesis describes qualitatively oriented research which was realised through interviews with parents of preschool children and observation of children´s self-maintenance skills in locker room in kindergarten in the presence of parents. The main objective of the research was to determine parents´ perspective of children´s independence in self-maintenance skills in kindergarten. The research findings indicate conditions of the development of children´s independence in self maintenance skills in family and describe expectations from kindergarten from parents´ perspective. The main finding of the research is inconsistency of parents in the development of children's independence in self-maintenance skills in the home environment and kindergarten contribution which parents see in the different approach of the teacher in leading the children to independence.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60229
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
hanousková_2022_dp.pdf 2.357Mb PDF View/Open None
hanousková_2022_op.pdf 359.2Kb PDF View/Open None
hanousková_2022_vp.pdf 400.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account