Samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole z pohledu rodičů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Hanousková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:10Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:10Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50689
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se pohledem rodičů na samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole. Teoretická část se zabývá analýzou aspektů samostatnosti dítěte předškolního věku a popisuje podmínky rozvoje samostatnosti dítěte v rodině a mateřské škole s ohledem na vývojové předpoklady dětí předškolního věku. Empirická část bakalářské práce představuje kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován pomocí interview s rodiči dětí z mateřské školy a pozorování vykonávání sebeobslužných činností dětí v šatně mateřské školy za přítomnosti rodiče. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit pohled rodičů na samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole. Výzkumná zjištění ukazují podmínky rozvoje dítěte v oblasti samostatnosti při sebeobslužných činnostech v rodině a popisují očekávání od mateřské školy v této oblasti rozvoje dítěte z perspektivy rodičů. Klíčovým zjištěním výzkumného šetření je nedůslednost rodičů v rozvoji samostatnosti dětí v domácím prostředí a přínos mateřské školy, který rodiče spatřují právě v rozdílném přístupu učitele ve vedení dětí k samostatnosti. |
|
dc.format |
56 s. (87 978 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
samostatnost
|
cs |
dc.subject |
sebeobsluha
|
cs |
dc.subject |
sebeobslužné činnosti
|
cs |
dc.subject |
sebedůvěra
|
cs |
dc.subject |
independence
|
en |
dc.subject |
self-maintenance skills
|
en |
dc.subject |
self-service activities
|
en |
dc.subject |
self-confidence
|
en |
dc.title |
Samostatnost dětí při sebeobslužných činnostech v mateřské škole z pohledu rodičů |
|
dc.title.alternative |
Children´s independance in self-maintenance skills in kindergarten from parents´ perspective |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2022-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is theoretically empirical and deals with parents´ perspective of children´s independence in self-maintenance skills in kindergarten. The theoretical part of the bachelor thesis deals with the analysis of aspects of preschool child independence and describes the condition for development of children´s independence in family and kindergarten considering preschool children´s developmental preconditions. The empirical part of the bachelor thesis describes qualitatively oriented research which was realised through interviews with parents of preschool children and observation of children´s self-maintenance skills in locker room in kindergarten in the presence of parents. The main objective of the research was to determine parents´ perspective of children´s independence in self-maintenance skills in kindergarten. The research findings indicate conditions of the development of children´s independence in self maintenance skills in family and describe expectations from kindergarten from parents´ perspective. The main finding of the research is inconsistency of parents in the development of children's independence in self-maintenance skills in the home environment and kindergarten contribution which parents see in the different approach of the teacher in leading the children to independence. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60229
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account