Využití společenských her při rozvíjení předmatematických představ u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití společenských her při rozvíjení předmatematických představ u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ovary Bulková, Kristína
dc.contributor.author Petrů, Daniela
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:12Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:12Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50733
dc.description.abstract Bakalářská práce je aplikačního charakteru a je zaměřená na společenské hry, které podporují rozvíjení předmatematických představ dětí předškolního věku. Záměrem bakalářské práce je realizovat již existující společenské hry, navrhnout a realizovat vlastní společenskou hru a následně tyto hry ověřit na rozvoj předmatematických představ dětí v prostředí mateřské školy. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o předmatematických představách, rozdělení na jednotlivé činnosti těchto představ, popisuji zde charakteristiky společenských her a jejich klasifikaci a na závěr propojení společenských her s předmatematickými představami. První část praktické části je zaměřena na již existující společenské hry, které obsahují prvky matematiky. Druhá část se zaměřuje na vlastní společenskou hru. Tyto hry byly ověřeny v praxi a následně evaluovány. Na základě této evaluace bylo zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 64 s. (97 523 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject matematická pregramotnost cs
dc.subject předmatematické představy cs
dc.subject společenská hra cs
dc.subject mathematical pre-literacy en
dc.subject pre-mathematical ideas en
dc.subject board game en
dc.title Využití společenských her při rozvíjení předmatematických představ u dětí předškolního věku
dc.title.alternative The use of the board games to pre-math skills development of the preschool children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Obonya, Juraj
dc.date.accepted 2022-06-02
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is of an application format, and it is focused on board games supporting development of pre-mathematical ideas of pre-school children. The aim of the bachelor thesis is to implement existing board games, to design and implement their own board game and then to verify these games on a development of pre-mathematical ideas of children in the kindergarten environment. The theoretical part presents knowledge about pre-mathematical ideas, their compartmental into the individual activities of these ideas. Here, I describe the characteristics of social games and their classification and, finally, the interaction of board games with pre-mathematical ideas. The first part of the practical part is focused on already existing board games containing mathematical elements, the second part is focused on the board game itself. These games have been verified in practice and subsequently evaluated. Based on this evaluation there was created the recommendation for kindergarten practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60210
dc.date.submitted 2022-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
petrů_2022_dp.pdf 2.376Mb PDF View/Open None
petrů_2022_op.pdf 349.4Kb PDF View/Open None
petrů_2022_vp.pdf 324.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account