Šikana pedagoga ze strany žáků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Floriánová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:14Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50797
|
|
dc.description.abstract |
Má bakalářská práce se zabývá šikanou pedagoga ze strany žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, kdy první vymezuje osobnost učitele a kapitola druhá pak školní a třídní klima. Třetí kapitola se zabývá tradiční šikanou, šikanou pedagoga a kyberšikanou. Poslední kapitola se věnuje prevenci proti šikaně. Praktická část se soustřeďuje na popis samotného výzkumného šetření, které bylo prováděno kvantitativní formou. Pro získávání dat byl využit dotazník, který se zabýval zjišťováním, v jaké míře se šikana pedagoga na středních školách projevuje. |
|
dc.format |
48 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
šikana pedagoga
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
bullying performed on pedagogue
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Šikana pedagoga ze strany žáků |
|
dc.title.alternative |
Bullying of a Teacher by Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2022-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis deals with the bullying of teachers by high school students. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains four chapters, where the first defines the teacher's personality and the second chapter defines the school and classroom climate. The third chapter deals with traditional bullying, bullying performer on pedagogue and cyberbullying. The last chapter deals with the prevention of bullying. The practical part focuses on the description of the research itself, which was conducted in a quantitative form. A questionnaire was used to obtain data, which dealt with finding out to what extent the bullying performer on pedagogue in secondary schools manifests itself. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60991
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account