Velikáni italské módy a designu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Buch, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Ondrušíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:21Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:21Z |
|
dc.date.issued |
2021-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50943
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem "Velikáni italské módy a designu" je rozdělena na dvě části. Část teoretická se skládá ze dvou kapitol. První kapitola představuje historii italské společnosti, italskou společnost 20. století, a také nám pomáhá definovat identitu samotných Italů. Kapitola druhá je následně věnována italské vizuální kultuře. Představuje velikány italského designu, módy, obuvi a galanterie. Praktická část práce následně představuje autorskou kolekci dámské obuvi a doplňků, jenž vychází jak z části teoretické, tak z tvorby italské značky Dolce&Gabanna a autorčiných zážitků z italského prostředí. |
|
dc.format |
83 s. (123 438 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Itálie
|
cs |
dc.subject |
italská společnost
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
italský design
|
cs |
dc.subject |
italská móda
|
cs |
dc.subject |
italská obuv
|
cs |
dc.subject |
Italy
|
en |
dc.subject |
Italian society
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
Italian design
|
en |
dc.subject |
Italian fashion
|
en |
dc.subject |
Italian footwear
|
en |
dc.title |
Velikáni italské módy a designu |
|
dc.title.alternative |
The Greats of Italian Fashion and Design |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Borošová, Marie |
|
dc.date.accepted |
2022-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis The Greats of Italian Fashion and Design is divided into two parts. The theoretical part consists of two chapters. The first chapter presents the history of Italian society, the Italian society of the 20th century, and also helps us define the identity of the Italians themselves. The second chapter is then devoted to Italian visual culture. It represents the greats of Italian design, fashion, footwear and haberdashery. The practical part of the work then presents the author's collection of women's shoes and accessories, which is based on both the theoretical part and the work of Italian brands Dolce&Gabanna and author's experiences from the Italian environment. |
|
dc.description.department |
Ateliér Design obuvi |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Design obuvi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Shoe Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
62018
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account