The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Shurma, Svitlana
|
|
dc.contributor.author |
Černá, Ida
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.issued |
2021-11-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50957
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá hodnoticím aspektem zpráv influencerů na sociálních médiích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis pragmatiky, hodnoticím jazykem a sociálními médii. Praktická část obsahuje analýzu 50 vybraných zpráv vytvořenými pěti influencery. Analýza ukazuje na použití vybraných pragmo-gramatických a semantických jevů užitých ve zprávách na sociálních médiích. Závěr práce poukazuje na výsledky provedené analýzy. |
|
dc.format |
47 s. (68 695 znaků). |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
pragmatika
|
cs |
dc.subject |
lingvistika
|
cs |
dc.subject |
influenceři
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
pozitivní a negativní význam
|
cs |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
pragmatics
|
en |
dc.subject |
linguistics
|
en |
dc.subject |
influencers
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
positive and negative meaning
|
en |
dc.title |
The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers |
|
dc.title.alternative |
The Evaluative Aspect of the Messages of Social Media Influencers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemčoková, Katarína |
|
dc.date.accepted |
2022-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the evaluative aspect of the messages of social media influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains a description of pragmatics, evaluative language, and social media. The practical part includes the analysis of 50 selected messages written by five influencers. The analysis points to the usage of selected pragmo-grammatical and semantic aspects used in selected messages. The conclusion of the thesis shows the results of the analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
62779
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-09 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account