dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Kastlová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:25Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:25Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51035
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se zabývá přínosem výchovně-vzdělávacích metod v edukaci romských žáků. Sociální pedagog, Miroslav Dědič, pokládá v poválečném Československu základy multikulturní výchovy a vzdělávání. Systematicky své výchovně-vzdělávací metody zkouší a ověřuje jejich přínos. Soustředí se na specifické potřeby svých svěřenců a tato specifika implementuje i do výchovně-vzdělávacího procesu. Romské děti se tak, pod vedením Miroslava Dědiče, stávají tvůrci svého kulturního kapitálu a zvyšují svou vzdělanostní mobilitu. Teoretická část diplomové práce si klade za cíl představit výchovné a vzdělávací metody sociálního pedagoga Miroslava Dědiče, jejich přínos a využitelnost v současnosti. V praktické části diplomové práce se věnujeme analýze výchovných a vzdělávacích metod Miroslava Dědiče a ověření teoretických poznatků, taktéž doplnění jednotlivých souvislostí. Metodologie výzkumu bude realizována formou kvalitativního výzkumu a jeho metod. Aplikujeme metodu Zakotvené teorie, zpracování osobních deníků bude realizováno formou kvalitativní analýzy textů, za pomoci metody kódování. V závěrečné části budou získané poznatky shrnuty a zformulovány do obecného doporučení. |
|
dc.format |
126 s., 271 226 znaků |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Romský žák
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
výchovně-vzdělávací metody
|
cs |
dc.subject |
Československo
|
cs |
dc.subject |
multikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
Social pedagogue
|
en |
dc.subject |
School
|
en |
dc.subject |
Upbringing methods and educational methods
|
en |
dc.subject |
Czechoslovakia
|
en |
dc.subject |
Multiculturalism
|
en |
dc.subject |
Ethnicity
|
en |
dc.title |
Přínos výchovných a vzdělávacích metod sociálního pedagoga Miroslava Dědiče v edukaci romských žáků |
|
dc.title.alternative |
The Contribution of Educational Methods of a Social Pedagogue Miroslav Dědič in the Education of Roma Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2022-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented diploma thesis deal with the contribution of educational methods in the education of Roma pupils. The social pedagogue, Miroslav Dědič, lays the foundations of multicultural education in post-war Czechoslovakia. He systematically tests these educational methods and verifies their contribution. He focuses on the specific needs of his wards and implements these specifics into the educational process. Romani children, under the leadership of Miroslav Dědič, they become creators of their cultural capital and increase their educational mobility. The theoretical part of the diploma thesis aims to present the educational methods of social pedagogue Miroslav Dědič, their contribution and usability at present. In the practical part of the diploma thesis we deal with the analysis od educational and upbringing methods of Miroslav Dědič and the verification of theoretical knowledge, as well as the addition of individual contexts. The reasearch methodology will be treatment and its form of qualitative reasearch. The method of Grounded Theory will be apllied, the processing of personal diaries will be an active form of texts, with the help of the coding method. In the final part, the findings will be summarized and formulated into a general recommendation. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60534
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|