Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem v základní škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem v základní škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Blaštíková, Lucie
dc.contributor.author Pagáčová, Daniela
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:28Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:28Z
dc.date.issued 2022-01-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51106
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na spolupráci asistenta pedagoga s učitelem v základní škole. V teoretické části je vymezena profese asistenta pedagoga, vznik a vývoj této profese a jeho etablování v českém školství. Následuje popis současného legislativního vymezení, profesní identita asistenta pedagoga. Další kapitola se zaměřuje na pracovní náplň asistenta pedagoga. Závěr teoretické části se zaměřuje na spolupráci asistentů pedagoga s učiteli. Jsou zde popsány tzv. modely spolupráce učitelů a asistentů pedagoga a kvalita a kvantita jejich spolupráce. Cílem praktické části bylo zjistit, jak asistenti pedagoga působící na druhém stupni základních škol vnímají a hodnotí spolupráci s učiteli. Pro naplnění výzkumných cílů byl použit kvantitativní přístup.
dc.format 85 s. (17 542)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject zdravotní postižení cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject spolupráce s pedagogy cs
dc.subject teaching assistant en
dc.subject teacher en
dc.subject disability en
dc.subject special educational needs en
dc.subject cooperation with pedagogues en
dc.title Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem v základní škole
dc.title.alternative Cooperation of a Teaching Assistant with a Teacher at an Elementary School
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Iva
dc.date.accepted 2022-05-27
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on the cooperation of a teaching assistant with a primary school teacher. The theoretical part defines the profession of teaching assistant, the origin and development of this profession and its establishment in Czech education. The following is a description of the current legislative definition, the professional identity of the teaching assistant. The next chapter focuses on the job description of the teaching assistant. The conclusion of the theoretical part focuses on the cooperation of teaching assistants with teachers. The so-called models of cooperation between teachers and teaching assistants and the quality and quantity of their cooperation are described here. The aim of the practical part was to find out how teaching assistants working at the second stage of elementary schools perceive and evaluate cooperation with teachers. A quantitative approach was used to meet the research objectives.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 61468
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
pagáčová_2022_dp.pdf 1.556Mb PDF View/Open None
pagáčová_2022_op.docx 18.34Kb Unknown View/Open None
pagáčová_2022_vp.docx 19.52Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account