3D simulace svalového systému
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gregor, Lukáš
|
|
dc.contributor.author |
Gomola, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51438
|
|
dc.description.abstract |
Práce shrnuje klíčové informace o významu a aplikaci 3D svalové simulace v oblasti animovaného filmu. Věnuje se volbě pracovního postupu, který mimo jiné zahrnuje základní studii anatomie nebo výběr vhodného softwaru. Popisuje přípravu kosterního a svalového systému demonstrovanou na konkrétním modelu a rovněž seznamuje i se sekundárním využitím 3D svalstva k simulaci podkožního tuku či finálním nastavení povrchu modelu k napodobení kůže. Praktická část se poté věnuje výrobě krátkometrážního kombinovaného animovaného filmu s názvem Sen, kde jsou prakticky uplatněny řemeslné a technologické poznatky z mého dosavadního studia. |
|
dc.format |
44 s. (58 492 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
anatomie
|
cs |
dc.subject |
svalová simulace
|
cs |
dc.subject |
retopologie
|
cs |
dc.subject |
kosterní systém
|
cs |
dc.subject |
skinning
|
cs |
dc.subject |
rigging
|
cs |
dc.subject |
anatomy
|
en |
dc.subject |
muscle simulation
|
en |
dc.subject |
retopology
|
en |
dc.subject |
skeletal system
|
en |
dc.subject |
skinning
|
en |
dc.subject |
rigging
|
en |
dc.title |
3D simulace svalového systému |
|
dc.title.alternative |
1. theoretical part: 3D Simulation of the Muscular System 2. practical part: Dream - combined animated movie |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slivka, Ondrej |
|
dc.date.accepted |
2022-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis summarizes key points on the importance and application of 3D muscle simulation in the realm of animated film. It deals with the choice of work procedure, which includes, among other things, a basic study of anatomy or selection of a suitable software. It describes the preparation of the skeletal and muscular system demonstrated on a specific model, and also introduces the secondary use of 3D muscles to simulate subcutaneous fat or the final setting of the model's surface to mimic the skin. The practical part, demonstrating the craft and technological knowledge acquired during my studies, discusses the production of a short combined animated film called Dream. |
|
dc.description.department |
Ateliér Animovaná tvorba |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Teorie a praxe animované tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Theory and Practice of Animation |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe animované tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
62722
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account