Názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí

Show full item record

No preview available
Title: Názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí
Author: Fuksová, Magdaléna
Advisor: Vykoukalová, Jana
Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou individuálního vzdělávání v rodinném prostředí. Jejím cílem je analyzovat problematiku individuálního vzdělávání a zjistit názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí. Teoretická část se věnuje terminologickým objasněním pojmu individuální vzdělávání a jeho současným stavem, vnějším a vnitřním pohledem rodičů a společnosti na individuální vzdělávání a v závěru popisuje vzájemnou spolupráci školy a rodiny. Výzkumná část je zaměřena na představení výsledků kvalitativně orientovaného výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mateřských škol. Tato část zahrnuje výzkumnou strategii a techniku sběru dat, popis výzkumného souboru, průběh výzkumného šetření, následně zpracování dat a interpretaci získaných výsledků. Výsledky výzkumu poukazují na to, že se učitelé k individuálnímu vzdělávání staví převážně pozitivně. Podle učitelů má tento způsob vzdělávání řadu výhod i nevýhod. Učitelé považují jako největší výhodu individuální přístup rodičů k dítěti a velkou nevýhodu vidí v nedostatku sociálního kontaktu s ostatními dětmi. Podle učitelů je důležité, aby rodiče kvalitně a zodpovědně vzdělávali své dítě, udržovali kontakt s ostatními dětmi a spolupracovali s učiteli mateřských škol.
URI: http://hdl.handle.net/10563/51455
Date: 2021-10-12
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
fuksová_2022_dp.pdf 1.103Mb PDF View/Open None
fuksová_2022_op.pdf 360.8Kb PDF View/Open None
fuksová_2022_vp.pdf 343.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account