dc.contributor.advisor |
Tirpáková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Strnadová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:44Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:44Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51479
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se rozvojem matematických představ dětí před nástupem do základní školy. Cílem je vytvořit a ověřit sadu aktivit, které mohou posloužit učiteli mateřské školy k podpoře rozvoje matematických představ dítěte předškolního věku. Teoretická část práce sumarizuje teoretické poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku z hlediska motorického a kognitivního vývoje a poznatky z oblasti matematických představ před nástupem do základní školy. Praktická část představuje sadu aktivit a jejich ověřování v prostředí mateřské školy. Tato sada byla následně evaluována a na základě výsledné evaluace byly vytvořené doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
61 s. (73 127 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
matematická pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
školní zralost a připravenost
|
cs |
dc.subject |
kognitivní vývoj dítěte předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
matematické představy
|
cs |
dc.subject |
mathematical pre-literacy
|
en |
dc.subject |
school maturity and school readiness
|
en |
dc.subject |
cognitive development of a preschool child
|
en |
dc.subject |
mathematical ideas
|
en |
dc.title |
Rozvoj matematických představ dětí před nástupem do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Development of mathematical imagitions of children before entering primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Munk, Michal |
|
dc.date.accepted |
2022-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-application character and deals with the development of mathematical ideas before entering primary schools. The aim is to create a validated set of activities that can be further used by kindergarten teachers to support the development of mathematical ideas of preschool children. The theoretical part of the thesis summarizes theoretical knowledge in the field of development of a preschool child in terms of motor and cognitive development and knowledge in the field of mathematical ideas before entering primary school. The practical part presents a set of activities and their verification in a kindergarten environment. This set was subsequently evaluated and based on the resulting evaluation, recommendations for the practice of kindergartens were created. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60218
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|