Klima 3. ročníku v základních školách různého zaměření
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Ventrčová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51547
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je,, Klima 3. ročníku v základních školách různého zaměření" Práce je soustředěna na dva hlavní okruhy. Na okruh teoretický a na okruh empirický. V teoretickém okruhu si vymezíme pojmy jako je atmosféra, klima a prostředí školy. Dále se zaměříme na pojmy, jako jsou faktory a typy školského klimatu, klima třídy, faktory ovlivňující klima třídy při vyučování a samotné klima při vyučování. V neposlední řadě si přiblížíme organizační zaměření školy, pozitivní znaky klimatu školy i třídy. V závěru teoretické části se zaměříme na prvky a determinanty klimatu. V empirickém okruhu se soustředíme na kvantitativní výzkum uskutečnění na základních školách ve městě Kroměříž, kdy jsme výzkumné šetření provedli dotazníkovou metodou. Stanoveným cílem této diplomové práce je zjišťování klimatu ve třídách a školách. Pokusíme se zmapovat a popsat různorodost klimatu ve třídách a školách. Výzkumné šetření provedeme u žáků prvního stupně, třetího ročníku. |
|
dc.format |
59 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Klima 3. ročníku v základních školách různého zaměření |
|
dc.title.alternative |
The Climate of Third Grade Classes in Primary Schools of Various Specializations |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2022-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the diploma thesis is "Climate of the 3rd year in primary schools of various specializations" The thesis is focused on two main areas. Theoretical circuit and the empirical circuit. In the theoretical area, we define terms such as atmosphere, climate and school environment. We will also focus on concepts such as factors and types of school climate, classroom climate, factors influencing the classroom climate in teaching and the teaching climate itself. Last but not least, we will approach the organizational focus of the school, the positive features of the school and classroom climate. At the end of the theoretical part we will focus on the elements and determinants of climate. In the empirical circle, we focus on quantitative research carried out at primary schools in the city of Kroměříž, where we conducted a research survey using the questionnaire method. The stated goal of this diploma thesis is to determine the climate in classrooms and schools. We will try to map and describe the diversity of the climate in classrooms and schools. We will conduct a research survey of first-grade, third-year students. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60747
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account