[NEOBHÁJENO] Význam diagnostikování dětí pohledem učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Význam diagnostikování dětí pohledem učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Holcmanová, Terezie
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:47Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:47Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51568
dc.description.abstract Tématem této bakalářské práce je význam diagnostikování dětí, a to pohledem učitelů mateřských škol. Tato bakalářská práce má výzkumný charakter. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na pedagogickou diagnostiku. Tato část také vymezuje pojmy jako školní zralost a připravenost či individualizace. Nedílnou součástí této teoretické části je také učitel a jeho role při diagnostikování. Hlavním cílem praktické části je poté zjistit, jaký názor mají učitelky na diagnostikování dětí v prostředí mateřské školy. Data potřebná pro tuto praktickou část bakalářské práce byly získány pomocí dotazníku určeného učitelkám a učitelům mateřských škol. Z výzkumu vyplynulo, že dle učitelek, které se účastnily tohoto výzkumu je diagnostika nejvíce důležitá pro zjištění úrovně dítěte. Dále také z výzkumu vyplynulo, že nejvíce učitelek by pro zlepšení svých kompetencí v oblasti diagnostikování ocenilo spolupráci s jiným učitelem.
dc.format 56 s. (66 491 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject pedagogická diagnostika cs
dc.subject role učitele mateřské školy cs
dc.subject hodnocení vzdělávacích pokroků cs
dc.subject metody diagnostiky cs
dc.subject kompetence učitele mateřské školy cs
dc.subject preschool child en
dc.subject pedagogical diagnostics en
dc.subject role of kindergarten teacher en
dc.subject evaluation of educational progress en
dc.subject methods of diagnosis en
dc.subject kindergarten teacher competence en
dc.title [NEOBHÁJENO] Význam diagnostikování dětí pohledem učitelů mateřských škol
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] The Importance of Childrens' Assessment from Preschool Teachers' Perspective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Machová, Anita
dc.date.accepted 2022-05-31
dc.description.abstract-translated The topic of this bachelor thesis is the importance of diagnosing children through the perspective of kindergarten teachers. This bachelor thesis has a research character. The thesis is divided into two parts, namely the theoretical part and the practical part. The theoretical part is focused mainly on pedagogical diagnostics. This section also defines terms such as school maturity and readiness or individualization. An integral part of this theoretical part is also the teacher and his role in diagnosis. The main goal of the practical part is then to find out what the teachers' opinion is on diagnosing children in the kindergarten environment. The data needed for this practical part of the bachelor thesis were obtained using a questionnaire intended for kindergarten teachers. The research showed that according to the teachers who participated in this research, diagnostics is the most important for determining the child's level. Furthermore, the research also showed that most female teachers would appreciate cooperation with another teacher to improve their diagnostic competences.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60181
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
holcmanová_2022_dp.pdf 1.835Mb PDF View/Open None
holcmanová_2022_op.pdf 369.5Kb PDF View/Open None
holcmanová_2022_vp.pdf 390.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account