Výstava obrazů Dong Ho v prostředí virtuální reality v Muzeu výtvarného umění ve Vietnamu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stanický, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Pham, Quynh Giao Ngoc
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:49Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-111-5 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51605
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je najít řešení, které je vhodné pro moderní trend konzervace světového umění a jeho aplikace na záchranu Vietnamské lidové malby. Kromě toho chce práce také provést zkušenosti ve dvou prostředích tradiční lidové malby a lidové malby ve formě prostředí VR a shromáždit data porovnávající efektivitu těchto dvou zkušeností. V neposlední řadě si tato práce klade za cíl přispět k vytvoření nové inspirace pro popularizaci a oblibu vietnamské lidové malby mladou generací země. |
|
dc.format |
44 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Muzeum výtvarného umění
|
cs |
dc.subject |
muzejní výstava
|
cs |
dc.subject |
konzervace
|
cs |
dc.subject |
lidová malba Dong Ho
|
cs |
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
VR
|
cs |
dc.subject |
prostředí VR
|
cs |
dc.subject |
ponořeno
|
cs |
dc.subject |
FineArt museum
|
en |
dc.subject |
FAM
|
en |
dc.subject |
museumexhibition
|
en |
dc.subject |
preservation
|
en |
dc.subject |
DongHo folk painting
|
en |
dc.subject |
virtualreality
|
en |
dc.subject |
VR
|
en |
dc.subject |
VR environment
|
en |
dc.subject |
immersed
|
en |
dc.title |
Výstava obrazů Dong Ho v prostředí virtuální reality v Muzeu výtvarného umění ve Vietnamu |
|
dc.title.alternative |
Exhibition of Dong Ho paintings in a virtual reality environment at a Fine Art Museum, Vietnam |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2022-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis aims to find a solution that is suitable for the modern trend of preserving the world's art and applying it to the preservation of Vietnamese folk paintings. In addition, the thesis also wants to perform the experiences in two traditional folk painting environments and folk painting in the form of VR environments and collect data comparing the effectiveness of these two experiences. Finally, this thesis aims to create new inspiration for the popularization and enjoyment of Vietnamese folk painting by the country's young generation. |
|
dc.description.department |
Ateliér Design skla |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
62933
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account