Spolupráce učitelů s asistenty pedagoga na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Tihlaříková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:03Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:03Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51966
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na téma spolupráce učitelů s asistenty pedagoga na základních školách. Člení se na dvě části, tedy teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury a týká se vymezení nejdůležitějších pojmů souvisejících s problematikou, definuje také profesi asistenta pedagoga a učitele na základní škole. Podstatná část práce je věnována spolupráci těchto dvou pedagogických pracovníků. V praktické části je tato spolupráce zkoumána pomocí dotazníkového šetření, přičemž hlavním výzkumným cílem je zjistit, jak učitelé na základních školách hodnotí spolupráci s asistenty pedagoga. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
základní školy
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
učitel základní školy
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
supportive measures
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
primary schools
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
primary school teacher
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.title |
Spolupráce učitelů s asistenty pedagoga na základních školách |
|
dc.title.alternative |
Cooperation of Teachers and Teaching Assistants at Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on the topic of teachers and teaching assistants cooperation at primary schools. It consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on research of professional literature, and it's composed of three chapters. Their content revolves around explaining the most important terms, description of the teacher and teaching assistant professions and the cooperation of these two subjects. In practical part the topic is further examined by a questionnaire survey, where the aim is to find out how do teachers at primary schools evaluate the cooperation with their teaching assistants. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61061
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account