Životní příběhy transgender osob v kontextu sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Životní příběhy transgender osob v kontextu sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Baťková, Michaela
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52630
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá životní cestou transgender osob v kontextu sociální pedagogiky. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu transsexuality, popisuje fáze procesu tranzice a nahlíží na změnu pohlaví z pohledu legislativy České republiky. Dále poukazuje na úskalí v životě transgender jedince z oblasti vývojových etap, vzdělávacího a pracovního procesu, médií či rodičovství. Informace propojuje s oborem sociální pedagogiky a nastiňuje možnosti, kterými by se měla pomoc transsexuální skupině ubírat. Empirickou část reprezentuje kvalitativní výzkum založený na narativním přístupu. Formou analýzy životních příběhů popisuje specifika životní cesty transgender osob se zaměřením na významné momenty, vzory i přesvědčení související s jejich přeměnou.
dc.format 69 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Transgender cs
dc.subject transsexualita cs
dc.subject přeměna pohlaví cs
dc.subject pohlavní identita cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject Transgender en
dc.subject transsexuality en
dc.subject gender transformation en
dc.subject gender identity en
dc.subject social pedagogy en
dc.title Životní příběhy transgender osob v kontextu sociální pedagogiky
dc.title.alternative Life Stories of Transgender People in the Context of Social Pedagogy
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kroutilová Nováková, Radana
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The Bachelor Thesis deals with life paths of transgender people in the context of social pedagogy. The theoretical part is devoted to the definition of the concept of transsexuality, describes the phases of the transition process and looks at gender change from the point of view of the legislation of the Czech Republic. It also points out the difficulties in the life of a transgender individual in the area of developmental stages, educational and work process, media or parenting. It connects the information with the field of social pedagogy and outlines the options that should be used to help transsexual groups. The empirical part is represented by qualitative research based on a narrative approach. In the form of life story analysis, it describes the specifics of life journeys of transgender people with a focus on significant moments, patterns and beliefs related to their transformation.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64354
dc.date.submitted 2023-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
baťková_2023_dp.pdf 3.281Mb PDF View/Open None
baťková_2023_op.docx 18.50Kb Unknown View/Open None
baťková_2023_vp.docx 27.42Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account