Životní příběhy transgender osob v kontextu sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Baťková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52630
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá životní cestou transgender osob v kontextu sociální pedagogiky. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu transsexuality, popisuje fáze procesu tranzice a nahlíží na změnu pohlaví z pohledu legislativy České republiky. Dále poukazuje na úskalí v životě transgender jedince z oblasti vývojových etap, vzdělávacího a pracovního procesu, médií či rodičovství. Informace propojuje s oborem sociální pedagogiky a nastiňuje možnosti, kterými by se měla pomoc transsexuální skupině ubírat. Empirickou část reprezentuje kvalitativní výzkum založený na narativním přístupu. Formou analýzy životních příběhů popisuje specifika životní cesty transgender osob se zaměřením na významné momenty, vzory i přesvědčení související s jejich přeměnou. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Transgender
|
cs |
dc.subject |
transsexualita
|
cs |
dc.subject |
přeměna pohlaví
|
cs |
dc.subject |
pohlavní identita
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
Transgender
|
en |
dc.subject |
transsexuality
|
en |
dc.subject |
gender transformation
|
en |
dc.subject |
gender identity
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Životní příběhy transgender osob v kontextu sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Life Stories of Transgender People in the Context of Social Pedagogy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor Thesis deals with life paths of transgender people in the context of social pedagogy. The theoretical part is devoted to the definition of the concept of transsexuality, describes the phases of the transition process and looks at gender change from the point of view of the legislation of the Czech Republic. It also points out the difficulties in the life of a transgender individual in the area of developmental stages, educational and work process, media or parenting. It connects the information with the field of social pedagogy and outlines the options that should be used to help transsexual groups. The empirical part is represented by qualitative research based on a narrative approach. In the form of life story analysis, it describes the specifics of life journeys of transgender people with a focus on significant moments, patterns and beliefs related to their transformation. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64354
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account