Zkušenosti pedagogů základních škol se sociálními pedagogy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Slováčková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52641
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi pedagogů vyučujících na základní škole se sociálním pedagogem. práce si klade za cíl zjistit zkušenosti, názory a postoje učitelů základních škol s činnostmi práce sociálního pedagoga. V teoretické části se práce zabývá historickými kontexty sociální pedagogiky, jejími charakteristickými rysy a funkcemi. Dále se teoretická část věnuje vymezení profese sociálního pedagoga a jeho působení ona základní škole. praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem a rozhovory s pedagogy na základní škole. Zde nás zajímaly nejen zkušenosti pedagogů, ale také zdali se učitelé domnívají, že v rámci výchovně-vzdělávacího procesu by měli znát sociální aspekty žáků. |
|
dc.format |
132 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
zkušenosti
|
cs |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
experiences
|
en |
dc.title |
Zkušenosti pedagogů základních škol se sociálními pedagogy |
|
dc.title.alternative |
Experiences of Elementary School Pedagogues with Social Pedagogues |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cejpek Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the experiences of pedagogues teaching at primary school with a social pedagogue. The thesis aims to find out the experiences, opinions and attitudes of primary school teachers with the activities of the social pedagogue. In the theoretical part, the work deals with the historical contexts of social pedagogues, their characteristic features and functions. Furthermore, the theoretical part is devoted to the definition of the profession of a social pedagogue and his work at a primary school. The practical part deals with qualitative research and interviews with elementary school teachers. Here, we were interested not only in the experiences of pedagogues but also whether teachers believe that they should know the social aspects of pupils as part of the educational process. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64423
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account