Zpětná vazba učitelů ve výukové komunikaci na 1. stupni základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Daňková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52681
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zpětnou vazbou učitelů ve výukové komunikaci na 1. stupni základních škol. Teoretická část práce se věnuje definici charakterizací výukové komunikace a její struktuře. Dále se tato část práce zabývá zpětnou vazbou, její typologií a hodnocením. Praktická část je realizována pomocí kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zmapovat, jaké typy zpětné vazby využívají učitelé ve výukové komunikaci na prvním stupni základních škol. K zjištění typů zpětné vazby u učitelů na 1. stupni základních škol byl využit zahraniční dotazník "Škála zpětné vazby učitele". Výsledky ukazují, že učitelé využívají častěji pozitivní zpětnou vazbu v českém jazyce a v matematice a méně využívají negativní zpětnou vazbu v českém jazyce a matematice. |
|
dc.format |
75 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zpětná vazba
|
cs |
dc.subject |
výuková komunikace
|
cs |
dc.subject |
formativní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
feedback
|
en |
dc.subject |
classroom communication
|
en |
dc.subject |
frmative assessment
|
en |
dc.title |
Zpětná vazba učitelů ve výukové komunikaci na 1. stupni základních škol |
|
dc.title.alternative |
Teachers Feedback during Classroom Communication in Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the feedback of teachers in classroom communication in primary schools. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the characterization of classroom communication and its structure. Furthermore, this part of the thesis deals with feedback, its typology and evaluation. The practical part is carried out through quantitative research. The aim of the research is to map feedback types used by teachers in classroom communication in primary schools. The international questionnaire "Teacher Feedback Scale" was used to identify feedback types among teachers in primary schools. The results show that teachers use positive feedback in Czech language and mathematics more often. Negative feedback is used by teachers less in Czech language and mathematics. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63224
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account