Distanční výuka žáků středních odborných škol a učilišť
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Kašíková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52691
|
|
dc.description.abstract |
Distanční vzdělávání má v České republice jistou tradici, je běžné na vysokých školách. V době koronavirové pandemie bylo nutné přejít na tuto formu vzdělávání i na základních a středních školách. Na to ovšem nebyly školy připraveny, a to jak na straně žáků, tak na straně učitelů. Konkrétní dopady distanční formy výuky na vzdělávání a socializaci žáků středních škol a učilišť zkoumá tato diplomová práce jak po teoretické, tak po praktické stránce. Vychází jednak z dostupné literatury, tak z nejnovějších studií provedených ČŠI a dalšími subjekty na základních a středních školách. Pro svá teoretická východiska pak hledá oporu v dotazníkovém šetření, které tvoří praktickou část této práce. |
|
dc.format |
111 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
distanční výuka
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
izolace
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
střední odborné učiliště
|
cs |
dc.subject |
online výuka
|
cs |
dc.subject |
e-learning
|
cs |
dc.subject |
distance learning
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
isolation
|
en |
dc.subject |
secondary school
|
en |
dc.subject |
secondary vocational school
|
en |
dc.subject |
online learning
|
en |
dc.subject |
e-learning
|
en |
dc.title |
Distanční výuka žáků středních odborných škol a učilišť |
|
dc.title.alternative |
Distance Education of Students of Secondary Vocational Schools and Vocational Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Distance education has a certain tradition in the Czech Republic, it is common in universities. At the time of the coronavirus pandemic, it was necessary to switch to this form of education in primary and secondary schools. However, schools were not prepared for this, both on the part of pupils and teachers. The specific effects of distance education on the education and socialisation of secondary school and vocational school pupils are examined both theoretically and practically in this thesis. It draws both on the available literature and on recent studies conducted by the CSI and other bodies in primary and secondary schools. It then seeks support for its theoretical foundations in the questionnaire survey that forms the practical part of this thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64538
|
|
dc.date.submitted |
2023-03-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account