Problematika domácí přípravy dětí na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šíp, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Machálková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52695
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácí přípravy na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části byla popsána problematika domácí přípravy na vyučování z hlediska různých typů cílů, forem, pravidel či možností kontroly. S ohledem na zaměření empirické části byla uvedena i specifika náhradní rodinné péče a ústavní výchovy v souvislosti s domácí přípravou na vyučování. Navíc byla uvedena i specifická témata, jako je možnost využití poznatků o kognitivní modifikovatelnosti v domácí přípravě na vyučování. Na teoretickou části navazovala část empirická, jejímž hlavním cílem bylo identifikovat a podrobněji popsat charakter domácí přípravy dítěte z pohledu vychovatele dětského domova a pěstouna. Dílčí výzkumné cíle sledovaly konkrétnější témata z oblasti přípravy na vyučování - průběh přípravy, problematické prvky, zapojení pěstouna či vychovatele a porovnání přípravy dětí v součinnosti s pěstounem a s vychovatelem. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativní formou, v rámci případové studie byly aplikovány dvě výzkumné metody - interview a pozorování. Výzkumu se účastnily dvě respondentky - pěstounka a vychovatelka. Data byla zpracována formou otevřeného kódování. Součástí empirické části je dále analýza získaných dat, jejich vyhodnocení a následná interpretace. |
|
dc.format |
70 s. (167 962 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Domácí příprava
|
cs |
dc.subject |
domácí úkol
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
pěstoun
|
cs |
dc.subject |
vztah
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
kognitivní modifikatelnost
|
cs |
dc.subject |
projektové vyučování
|
cs |
dc.subject |
Home preparation
|
en |
dc.subject |
homework
|
en |
dc.subject |
tutor
|
en |
dc.subject |
foster carer
|
en |
dc.subject |
relationship
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
cognitive modifiability
|
en |
dc.subject |
project-based learning
|
en |
dc.title |
Problematika domácí přípravy dětí na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Home Preparation of Children for School from the Point of View of a Foster Parent and an Educator of a Children's Home |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on the issue of home preparation for the lesson from the perspective of a foster parent and an educator of a children's home. This thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, the issue of home preparation for lessons was described in terms of different types of objectives, forms, rules or control possibilities. With regard to the focus of the empirical part, the specifics of foster family care and institutional education in the context of home preparation for teaching were also presented. In addition, specific topics such as the possibility of using the knowledge of cognitive modifiability in home preparation for teaching were also mentioned. The theoretical part was followed by an empirical part, whose main aim was to identify and describe in more detail the nature of the child's home preparation from the perspective of the child's home educator and foster carer. The sub-research objectives followed more specific themes in the field of preparation for schooling - the course of preparation, problematic elements, the involvement of the foster carer or tutor, and a comparison of children's preparation in cooperation with the foster carer and with the tutor. The research investigation was conducted in a qualitative form, with two research methods applied in the case study - interview and observation. Two respondents - a foster carer and a tutor - participated in the research. The data was processed in the form of open coding. The empirical part of the study also includes the analysis of the collected data, its evaluation, and subsequent interpretation. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64549
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account