Problematika domácí přípravy dětí na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika domácí přípravy dětí na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šíp, Radim
dc.contributor.author Machálková, Michaela
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52695
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácí přípravy na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části byla popsána problematika domácí přípravy na vyučování z hlediska různých typů cílů, forem, pravidel či možností kontroly. S ohledem na zaměření empirické části byla uvedena i specifika náhradní rodinné péče a ústavní výchovy v souvislosti s domácí přípravou na vyučování. Navíc byla uvedena i specifická témata, jako je možnost využití poznatků o kognitivní modifikovatelnosti v domácí přípravě na vyučování. Na teoretickou části navazovala část empirická, jejímž hlavním cílem bylo identifikovat a podrobněji popsat charakter domácí přípravy dítěte z pohledu vychovatele dětského domova a pěstouna. Dílčí výzkumné cíle sledovaly konkrétnější témata z oblasti přípravy na vyučování - průběh přípravy, problematické prvky, zapojení pěstouna či vychovatele a porovnání přípravy dětí v součinnosti s pěstounem a s vychovatelem. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativní formou, v rámci případové studie byly aplikovány dvě výzkumné metody - interview a pozorování. Výzkumu se účastnily dvě respondentky - pěstounka a vychovatelka. Data byla zpracována formou otevřeného kódování. Součástí empirické části je dále analýza získaných dat, jejich vyhodnocení a následná interpretace.
dc.format 70 s. (167 962 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Domácí příprava cs
dc.subject domácí úkol cs
dc.subject vychovatel cs
dc.subject pěstoun cs
dc.subject vztah cs
dc.subject empatie cs
dc.subject kognitivní modifikatelnost cs
dc.subject projektové vyučování cs
dc.subject Home preparation en
dc.subject homework en
dc.subject tutor en
dc.subject foster carer en
dc.subject relationship en
dc.subject empathy en
dc.subject cognitive modifiability en
dc.subject project-based learning en
dc.title Problematika domácí přípravy dětí na vyučování pohledem pěstouna a vychovatele dětského domova
dc.title.alternative The Issue of Home Preparation of Children for School from the Point of View of a Foster Parent and an Educator of a Children's Home
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The diploma thesis focuses on the issue of home preparation for the lesson from the perspective of a foster parent and an educator of a children's home. This thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, the issue of home preparation for lessons was described in terms of different types of objectives, forms, rules or control possibilities. With regard to the focus of the empirical part, the specifics of foster family care and institutional education in the context of home preparation for teaching were also presented. In addition, specific topics such as the possibility of using the knowledge of cognitive modifiability in home preparation for teaching were also mentioned. The theoretical part was followed by an empirical part, whose main aim was to identify and describe in more detail the nature of the child's home preparation from the perspective of the child's home educator and foster carer. The sub-research objectives followed more specific themes in the field of preparation for schooling - the course of preparation, problematic elements, the involvement of the foster carer or tutor, and a comparison of children's preparation in cooperation with the foster carer and with the tutor. The research investigation was conducted in a qualitative form, with two research methods applied in the case study - interview and observation. Two respondents - a foster carer and a tutor - participated in the research. The data was processed in the form of open coding. The empirical part of the study also includes the analysis of the collected data, its evaluation, and subsequent interpretation.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64549
dc.date.submitted 2023-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
machálková_2023_dp.pdf 2.224Mb PDF View/Open None
machálková_2023_op.docx 18.84Kb Unknown View/Open None
machálková_2023_vp.docx 26.44Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account