Transfer přírodovědných témat do hodin prvouky ve 3. ročníku ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Daňková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52711
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem transferu přírodovědných témat do hodin ve 3. ročníku základní školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o přírodovědném vzdělávání se zaměřením na transfer učiva v edukačním procesu. Výzkumná část práce má kvalitativní design. Výzkum byl realizován v hodinách třetích ročníků prostřednictvím nestrukturovaného pozorování. Výzkumná zjištění byla následně doplněna o obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. V závěru práce jsou hlavní výzkumná zjištění interpretována a je zpracováno doporučení pro praxi základních škol. |
|
dc.format |
113 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
transfer obsahu vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
obsahová analýza
|
cs |
dc.subject |
pedagogické strategie
|
cs |
dc.subject |
školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
transfer of educational content
|
en |
dc.subject |
content analysis
|
en |
dc.subject |
pedagogical strategy
|
en |
dc.subject |
school educational program
|
en |
dc.title |
Transfer přírodovědných témat do hodin prvouky ve 3. ročníku ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Transfer of Science Topics to Primary Science Lessons in the 3rd Grade of Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented diploma thesis deals with the topic of transfer of science topics to lessons in the 3rd grade of primary school. The theoretical part summarizes the knowledge about science education with a focus on the transfer in educational process. The empirical part has a qualitative design. The research was realize in lessons of 3rd grade clasrooms through unstructured observation. Research findings were supplemented by content analysis of school eduactional programs of selected schools. At the end of the thesis, the main research findings are interpreted and recommendations are elaborated for the practice of elementary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63223
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account